چگونه پریود خود را جلو بیاندازیم؟

چگونه پریود خود را جلو بیندازیم؟

4.4/5 - (37 امتیاز)

 

چگونه پریود خود را جلو بیندازیم؟ اصلا راهی برای جلو افتادن پریود وجود دارد؟ برای هر فردی که پریود رو تجربه می‌کنه این تجربه می‌تونه متفاوت باشه، اما احتمالاً همه موافق هستن که گاهی وقت‌ها، پریود می‌تونه دردسرساز یا اذیت‌کننده و یا به ‌طور آزاردهنده‌ای نامنظم باشه. پریود نامنظم می‌تونه باعث ایجاد تغییر در برنامه‌هایی بشه که کلی براشون برنامه‌ریزی کردید. مثلا می‌تونه برنامه مسافرت رو به هم بزنه یا هفته هیجان‌انگیزتون به خاطر علائم PMS خراب بشه.

مقاله پیشنهادی: توضیح پریود برای کودکان

درسته که قاعدگی بخش مهمی از زندگی یک فرده و به طرز شگفت‌انگیزی با چرخه بدن و باروری مرتبطه اما حتما بعضی اوقات پیش اومده که دوست داشته باشید شروع پریودتون رو خودتون تعیین کنید.

شاید خوبه که بدونید در حقیقت راه‌هایی برای اینکه کنترل بیشتری روی زمان پریود داشته باشید، وجود داره،

اگرچه چرخه‌های قاعدگی منحصر به بدن هر فرد هستند، اما به عوامل بیرونی هم واکنش نشون می‌دهند، که بعضی از اون‌ها می‌تونه پریود رو جلو بندازه. هر از چند گاهی هر کسی می‌تونه از این روش‌ها برای جلو انداختن پریود استفاده کنه مثلا وقتی سخنرانی مهمی داره و در اون روز امکان داره پریود بشه و یا اگر برای یک مسافرت در تعطیلات برنامه‌ریزی کرده باشه و دقیقا در همون زمان موعد پریودش باشه. طبیعتا هیچکس دوست نداره هنگام سخنرانی بدخلق باشه و یا در مسافرت کل زمان رو در هتل سپری کنه در حالی که درد داره.

مقاله برتر: ورزش در پریودی

حال می خواهیم پاسخی عملی به سوال چگونه پریود خود را جلو بیندازیم؟ بدهیم. قطعا این روش‌ها دقیق نیستند و برای همه به یک شکل جواب نمی‌دهند. اگر در موقعیتی هستید که نیاز دارید پریودتون زودتر اتفاق بیفته می‌تونید یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید.

این مقاله را هم بخوانید: آیا زنان حامله پریود می شوند؟

 

روش های جلو انداختن پریود

 

روش های جلو انداختن پریود

  1. کنترل بارداری ار طریق روش‌های هورمونی

استفاده از روش پیشگیری از بارداری هورمونی، مانند قرص‌های ضد بارداری یا حلقه، تنها روش قابل اعتماد برای کنترل پریوده. قرص ترکیبی که حاوی هورمون‌های استروژن و پروژسترونه، موثرترین روش برای کنترل قاعدگیه.

روش مصرف قرض‌های ضدبارداری به این صورته که فرد به مدت 21 روز قرص های هورمونی رو مصرف می کنه، سپس اون‌ها رو قطع می‌کنه و یا به مدت 7 روز یک قرص ساختگی می‌خوره و در این 7 روز پریود میشه. در نتیجه فرد می‌تونه مصرف قرص‌های هورمونی رو زودتر قطع کنه تا زودتر پریود بشه.

توجه داشته باشید که اگر فردی قرص‌های ضدبارداری رو طبق دستور پزشک مصرف نکنه، ممکنه برای پیشگیری از بارداری قابل اعتماد نباشه.

 

پیشنهاد سردبیر: فواید پریود شدن

 

درمان گیاهی جلو افتادن پریود

 

  1. چای جعفری

بعضی از گیاهان جریان خون رو در لگن و رحم تحریک می‌کنند و گاهی اوقات می‌تونند باعث زودتر پریود شدن شوند. اگر مطمئن هستید که باردار نیستید، می‌تونید برای جلو انداختن پریودتون از این گیاهان استفاده کنید. گیاهانی مثل جعفری، زنجبیل، بومادران، رزماری و مریم گلی در این دسته از گیاهان قرار می‌گیرند. البته همیشه در مصرف مقدار این گیاهان دقت کنید و قبل از مصرف اون‌ها بهتره که با پزشکتون مشورت کنید.

 

مقاله پیشنهادی سایت: درمان درد پریودی

 

  1. رابطه جنسی

پس از رابطه جنسی، انقباضات واژن از بین میره و در نتیجه باعث ریزش دیواره داخلی رحم میشه. اگر مقاربت شامل ارگاسم باشه، به احتمال زیاد دیواره داخلی رحم ریزش پیدا می‌کنه چون انقباضاتی که در حین ارگاسم به وجود میاد می‌تونه به گشاد شدن دهانه رحم و در نتیجه ریزش دیواره رحم کمک کنه.

البته فقط انقباضات در رابطه جنسی نیست که می‌تونه باعث پریود شما بشه. هورمون‌هایی که در طول رابطه جنسی تولید و ترشح می‌شوند نیز می‌تونند باعث شوند زودتر پریود شوید. اکسی توسین تنها ماده شیمیایی نیست که در طول رابطه جنسی آزاد میشه، اکسی توسین همراه با آدرنالین و دوپامین همگی در طول رابطه جنسی ترشح می‌شوند و می‌تونند در زودتر پریود شدن نقش داشته باشند.

 

مقاله پنج ستاره: حمام در پریودی

 

  1. کاهش استرس

درسته که گفتن اینکه استرس رو کم کنید از انجام دادنش خیلی راحت‌تره اما استرس می‌تونه روزها و حتی ماه‌ها پریود شما رو به تاخیر بندازه پس ارزش داره که برای کاهش استرس تلاش کنید.

راه‌های زیادی وجود داره که کمک می‌کنه استرستون رو کاهش بدید. مثلا، کاهش حجم کاری و به خصوص شب کاری، یوگا و مدیتیشن، حمام آب گرم و یا استفاده از کمپرس گرم روی شکم می‌تونه ذهن و بدن شما رو تا حدی اروم کنه و درنتیجه باعث بشه زودتر پریود شوید.

یادگیری مدیریت استرس خیلی مهم و کنترل استرس کاریه که همه افراد باید انجام بدن زیرا استرس خطرات زیادی برای سلامت روان و جسم داره. استرس بیش از حد می‌تونه منجر به فرسودگی شغلی و افسردگی، مشکلات روابط، فشار خون بالا و بیماری قلبی و.. بشه.

 

این نوشتار می تواند برایتان مفید باشد: پریود مردانه

 

  1. ورزش کردن

ورزش کردن نه تنها می‌تونه کمک کنه سریع‌تر پریود شوید، بلکه یک راه خوب برای کاهش استرس هم هست که این کاهش استرس همونطور که گفتیم خودش یکی از راه‌هایی که باعث میشه زودتر پریود شوید. با توجه به نظر کارشناسان تناسب اندام اندورفین‌هایی که در طول یک تمرین ورزشی آزاد می‌شوند، هم به کاهش استرس می‌تونند کمک کنند و هم سطح استروژن رو کاهش می‌دهند.

البته توجه داشته باشید که سطح بسیار پایین استروژن هم برای بدن خوب نیست و بهتره که اعتدال رو در ورزش کردن رعایت کنید. طبق نظر پزشکان، سطح سروتونین در مغز می‌تونه به دلیل کمبود استروژن کم و منجر به افسردگی بشه. سطح پایین استروژن همچنین می‌تونه باعث خشکی واژن، گرگرفتگی و عفونت های مکرر دستگاه ادراری بشه. پس ورزش بیش از حد و تمرینات بسیار سخت نه تنها باعث کم شدن سطح استروژن میشه بلکه می‌تونه منجر به آمنوره یا قطع شدن پریود بشه. به این دلیل که بدن ممکنه تمرین‌های بیش از حد سنگین ورزشی رو  به عنوان استرس تفسیر کنه و نتیجه‌ای که استرس بر پریود داره یعنی تاخیر در پریود رو ایجاد کنه.

مقاله مفید: پریودی در سفر

 

  1. رژیم غذایی و وزن

تغییرات در وزن بدن می‌تونه بر پریود تأثیر بذاره. وزن کم بدن ممکنه باعث پریودهای نامنظم بشه و یا حتی قطع شدن پریود. به این دلیل که بدن برای تولید و ترشح هورمون‌های مربوط به قاعدگی به مقداری چربی نیاز داره. از طرفی داشتن وزن بالا یا تغییر ناگهانی وزن هم باعث ایجاد پریودهای نامنظم میشه.

برخی از غذاها می‌تونند روی بعضی افراد و پریودشون و میزان خون‌ریزیشون تاثیر بذارند و مثلا باعث تاخیر در پریود و یا برعکس تسریع پریود اون‌ها شوند. به این دلیل که میزان نسبی چربی، پروتئین و سایر مواد مغذی در غذاها متفاوته و تاثیر مختلفی می‌تونه داشته باشه.

 

توصیه می شود این نوشتار را مطالعه کنید: علت جلو افتادن پریود

 

خطرات جلو انداختن پریود

بیشتر روش‌هایی که در بالا توضیح داده شد بی‌خطر هستند. اما این موضوع مهمه که داروهای گیاهی و محصولاتی که پروانه بهداشت ندارند رو از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و توجه کنید که به اون‌ها حساسیت نداشته باشید و از مصرف داروها و گیاهانی که به حساسیت‌زا بودن شناخته شدند خودداری کنید.

همچنین روش‌های کنترل بارداری هورمونی می‌تونه عوارض جانبی ایجاد کنه و شاید برای همه مناسب نباشه. لازمه که قبل از شروع این روش‌ها حتما با پزشم مشورت کنید. پنبه ریز سعی کرد در این نوشتار پاسخی کامل به سوال چگونه پریود خود را جلو بیندازیم؟ بدهد.

 

سوالات متداول پریود

 

در اینجا می خواهیم برخی از سوالات کاربران در ارتباط با جلو انداختن پریود را بررسی کنیم.

چگونه پریود خود را به طور طبیعی پیش ببرم؟

وقتی با زنجبیل، دانه کنجد و دانه هل مخلوط شود، یک درمان خانگی موثر برای جلوگیری از پریود است. یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان آب بجوشانید و دو بار در روز مصرف کنید تا قاعدگی شما ایجاد شود، احتمالاً 10 روز قبل از تاریخ مورد انتظارتان. خرما برای تولید گرما در بدن شناخته شده است.

 

چگونه پریودتان را سریعتر کنید؟

آیا می توانم پریودم را شروع کنم؟ 6 راه برای شروع سریع چرخه قاعدگی.

  • کنترل بارداری خود را انجام دهید. اگر قرص مصرف می‌کنید، می‌توانید زمان پریود شدن و عدم پریود شدنتان را تغییر دهید.
  • چای جعفری را امتحان کنید.
  • رابطه جنسی داشته باشید.
  • استرس خود را کاهش دهید.
  • ورزش.
  • آب میوه های گرمسیری بنوشید.

 

 

panberes.com

https://www.sarangapsychiatry.com/blog/can-i-make-my-period-come-6-ways-to-jumpstart-your-menstrual-cycle/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324830#when-to-see-a-doctor

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *