احتمال بارداری 7 روز پس از پریود - پنبه ریز

احتمال بارداری 7 روز بعد از پریود

5/5 - (1 امتیاز)

امروز می خواهیم با هم در ارتباط با احتمال بارداری 7 روز بعد از پریود صحبت کنیم. درک چرخه قاعدگی برای تعیین زمان تخمک‌گذاری و پیش‌بینی زمان احتمال بارداری بسیار مهمه. خانم‌ها باید توجه داشته باشند که پریود نامنظم می‌تونه تعیین روزهای تخمک‌گذاری رو سخت کنه. هنگام بررسی باروری، مهمه که بدونیم تخمک می‌تونه حدود 24 ساعت پس از تخمک‌گذاری زنده بمونه و اسپرم‌ها می‌تونند به مدت سه روز در بدن یک زن زندگی کنند، اگرچه گاهی اوقات ممکنه تا پنج روز هم زنده بمونند.

مقاله برتر سایت: تفاوت نوار بهداشتی و پد روزانه

یک سیکل قاعدگی طبیعی چقدر باید طول بکشه؟

یک چرخه قاعدگی به طور متوسط ​​28 روز طول می‌کشه که از اولین روز خونریزی قاعدگی (روز اول پریود) تا اولین روز خونریزی قاعدگی بعدی تعریف میشه. با این حال، پریودهای نامنظم بسیار شایعه. دوره نامنظم به چرخه‌ای گفته میشه که بیش از هفت تا نه روز تغییر می‌کنه. دلایل متعددی وجود داره که افراد ممکنه پریودهای غیرطبیعی داشته باشند، دلایلی مثل فیبروم، کیست تخمدان، پولیپ و حتی استرس. اگر دائماً پریود نامنظمی رو تجربه می‌کنید بهتره که برای تعیین علت اصلی و شروع درمان با پزشکتون صحبت کنید.

مطلب مفید: پریود مردانه چیست؟

چه زمانی تخمک گذاری شروع میشه؟

اگر چرخه قاعدگی طبیعی 28 روزه دارید، تخمک‌گذاری حدودا 14 روز قبل از شروع پریود بعدی اتفاق میفته.

 

چند روز بعد از پریود احتمال بارداری بیشتره؟

 

چند روز بعد از پریود احتمال بارداری بیشتره؟

 

احتمال بارداری در هر زمانی از چرخه قاعدگی وجود داره ولی احتمال اون در هر زمانی از چرخه قاعدگی یکسان نیست. اگر بدون استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری رابطه جنسی دارید، احتمال بارداری وجود داره. هیچ زمانی در ماه وجود نداره که بتونید بدون پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشید و خطر باردار شدن وجود نداشته باشه. اما زمان هایی در چرخه قاعدگی وجود داره که در اون زمان احتمال بارداری بیشتره.

اگر پنج روز قبل از تخمک‌گذاری تا یک روز بعد از تخمک‌گذاری رابطه جنسی داشته باشید، احتمال بارداری بیشتره. اگر در طول تخمک‌گذاری اسپرم زنده در لوله های فالوپ وجود داشته باشه، احتمال باردار شدن بسیار بیشتره.

مطلب تصادفی: آمنوره اولیه چیست؟

در دوران پریود هم احتمال بارداری 7 روز بعد از پریود وجود داره؟

با اینکه امکان بارداری در دوارن پریود وجود داره اما این احتمال بسیار پایینه.

قبل از شروع پریود (روز 17 تا 28 چرخه قاعدگی) یعنی روزهایی که دیواره رحم شروع به ضخیم شدنمی‌کنه، احتمال بارداری کمه اما صفر نیست.

 

آگاهی از زمان باروری

بعضی از زنان آگاهی از باروری رو به عنوان روشی برای جلوگیری از بارداری طبیعی استفاده می‌کنند. این روش به این صورته که اگر چرخه قاعدگی فردی بین 26 تا 32 روز باشه، روزهای هشتم تا نوزدهم چرخه قاعدگی بارورترین روزهای چرخه خواهند بود. با این حال، این روش زمانی موثرتره که چرخه‌های قاعدگی منظم باشه.

سوال هفته: توضیح پریود برای کودکان

علائم زمان تخمک‌گذاری و احتمال بارداری 7 روز بعد از پریود

 

علائم زمان تخمک‌گذاری و احتمال بارداری 7 روز بعد از پریود

این موضوع می‌تونه به فرد کمک کنه تا روز دقیق تخمک‌گذاری رو در هر ماه تعیین کنه. علائم عبارتند از:

  • گرفتگی خفیف در قسمت زیر شکم
  • ترشحات واژن مرطوب‌تر، شفاف‌تر و لیزتر
  • افزایش جزئی در دمای معمولی بدن
  • میل جنسی بالاتر

مقاله پر بازدید: آیا زنان حامله پریود می شوند؟

برخی از این علائم، مانند دمای بدن، پس از تخمک‌گذاری هم همچنان تغییر خواهد کرد. به همین دلیل، نباید از دما برای پیش بینی زمان باروری استفاده بشه.

شاید نیاز باشه که علائم برای چندین ماه مورد بررسی قرار بگیره تا در نهایت علائم دقیق دوران تخمک‌گذاری برای فرد مشخص بشه. باید در نظر داشت که چندین متغیر وجود داره و زمان تخمک‌گذاری می‌تونه ماه به ماه تغییر کنه.

 

 

روز چرخه قاعدگی

مرحله

احتمال باروری

1 تا 7

قاعدگی

کمترین احتمال باروری

8 تا 9

بعد از قاعدگی

امکان باردار شدن

10 تا 14

تخمک‌گذاری

بیشترین احتمال باروری

15 تا 16

بعد از تخمک‌گذاری

امکان باردار شدن

17 تا 28

ضخیم شدن دیواره رحم

احتمال بارداری پایین

 

افزایش سن و باروری

تخمک‌گذاری و باروری می‌تونه از چرخه‌ای به چرخه دیگه تغییر کنه، همچنین ممکنه با افزایش سن هم تغییر کنه. شروع کاهش باروری به طور طبیعی در زنان در دهه 30 زندگیه. در سن 40 سالگی، شانس باردار شدن در هر چرخه 10 درصد کم میشه. تعداد و کیفیت تخمک‌ها نیز با افزایش سن کاهش پیدا می‌کنه. تخمک‌گذاری هم ممکنه نامنظم بشه. برخی از شرایط پزشکی مانند آندومتریوز یا PCOS نیز لقاح رو سخت‌تر می‌کنه.

مقاله برتر سایت: تفاوت نوار بهداشتی و پد روزانه

افزایش شانس باروری

برای بالا بردن شانس باردار شدن باید در زمان تخمک‌گذاری آمیزش جنسی داشته باشید داشتن رابطه جنسی در هر یک از این روزها ممکنه 20 تا 30 درصد احتمال بارداری ایجاد کنه.

سایر نکات برای افزایش شانس بارداری عبارتند از:

  • رابطه جنسی منظم داشته باشید؛ احتمال بارداری در بین زوج‌هایی که هر 2 یا 3 روز در طول ماه رابطه جنسی دارند، بالاتره
  • استعمال سیگار رو محدود یا به صفر برسونید؛ کشیدن سیگار باروری رو کاهش میده و بر سلامت جنین در حال رشد تأثیر می‌ذاره.
  • مصرف الکل را محدود کنید. مصرف الکل می‌تونه باروری رو در مردان و زنان کاهش بده و به جنین آسیب برسونه.
  • تناسب اندامتون رو حفظ کنید؛ افرادی که اضافه وزن یا کمبود وزن دارند بیشتر احتمال داره که تخمک‌گذاری نامنظمی داشته باشند.
  • استرستون رو کاهش بدبد؛ کاهش استرس می‌تونه برای فردی که در تلاش برای باردار شدنه تاثیر زیادی داشته باشه.
  • هر گونه مشکل یا بیماری که ممکنه باعث ناباروری بشه رو درمان کنید؛ در زنان، این مشکلات می‌تونه شامل مشکلات هورمونی، اندومتریوز، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، فیبروم رحم، اختلالات خود ایمنی و … باشه.

مطلب تصادفی: فاز فولیکولار

درمان‌های ناباروری

برای کسانی که با چالش ناباروری درگیر هستند، درک چرخه تخمک‌گذاری می‌تونه کمک کننده باشه. با این حال، مهمه که با پزشک متخصص در مورد درمان‌های ناباروری مشورت کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

افرادی که زمان تخمک‌گذاری رو با هدف بچه‌دار شدن دنبال می‌کنند باید برای برنامه‌ریزی قبل از بارداری به پزشک خود مراجعه کنند. علاوه بر شناسایی موانع باردار شدن، پزشک می‌تونه در مورد استفاده از اسید فولیک یا مکمل‌های دوران بارداری برای داشتن بارداری بدون مشکل توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی ارائه بده.

اکثر زوج‌هایی که رابطه جنسی مکرر بدون پیشگیری از بارداری دارند، معمولا در عرض 12 ماه باردار می‌شوند. زنان زیر 35 سال اگر بعد از یک سال تلاش باردار نشدند باید به پزشک مراجعه کنند. این زمان برای افراد بالای 35 سال، 6 ماهه.

در صورتی که چرخه قاعدگی منظمی ندارید و یا علائم تخمک‌گذاری رو احساس نمی‌کنید بهتره که با پزشک خود صحبت کنید. ممکنه یک علت پزشکی زمینه‌ای وجود داشته باشه که مانع از تخمک گذاری و بارداری میشه و پزشک با تشخیص علت می‌تونه به درمان کمک کنه.

ممنون از این که تا پایان مقاله‌ی احتمال بارداری 7 روز بعد از پریود با پنبه ریز همراه بودید.

 

 

https://chapelhillobgyn.com/blog/pregnant-after-period/

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322951#seeing-a-doctor

 

شرکت پنبه ریز با بیش از چهار دهه تجربه در تولید نوار بهداشتی، همواره در جهت بهبود کیفیت نوار بهداشتی های خود تلاش می کند. اگر قصد خرید از نوار بهداشتی های پنبه ریز را دارید و یا می خواهید با این نوار ها آشنا شوید، به صفحه نوار بهداشتی های پنبه ریز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *