زنان چند روز پریود می شوند؟

زنان چند روز پریود میشوند؟

2.4/5 - (13 امتیاز)

 

زنان چند روز پریود میشوند؟ سوالی که اکثر خانم ها آن را جستجو می کنند و اگر بخواهیم پاسخی کلی بدهیم، قاعدگی ها حدود 2 تا 7 روز طول می کشد و زنان در یک دوره حدود 3 تا 5 قاشق غذاخوری خون از دست می دهند. اما این مدت زمان برای خانم ها متفاوت است. مثلا فردی پریود سه روزه دارد و فردی دیگر هفت روز پریود می شود.

قاعدگی معمولا در طول بازه ی یک ماهه اتفاق می افتد. این فرآیندی است که بدن زن طی می کند تا برای بارداری احتمالی آماده شود. در طی این فرآیند، تخمک از تخمدان آزاد می شود. پریود شما که به آن قاعدگی نیز می گویند، معمولا بین دو تا هشت روز طول می کشد.
بسیاری از زنان علائمی را در طول دوره قاعدگی خود تجربه می کنند. برخی از علائم، مانند گرفتگی عضلات یا نوسانات خلقی، ممکن است قبل از دوره واقعی شروع شوند. این اغلب به عنوان سندرم پیش از قاعدگی یا PMS شناخته می شود. علائم قاعدگی بیشتر خانم ها پس از پایان قاعدگی از بین می رود.

طول چرخه قاعدگی زنان متفاوت است، اما به طور متوسط ​​هر 28 روز یک بار پریود می شود. طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از آن، سیکل‌های منظم ۲۱ تا ۴۰ روزه طبیعی در نظر گرفته می‌شوند. تونی بلفیلد، متخصص اطلاعات سلامت جنسی و مربی آموزش دیده باروری می گوید: چرخه قاعدگی زمانی است از اولین روز پریود یک زن تا روز قبل از قاعدگی بعدی. بلفیلد می گوید: «دختران می توانند از 10 سالگی پریود شوند، اما میانگین آن 12 سالگی است. میانگین سن یائسگی (زمانی که قاعدگی متوقف می شود)  50 تا 55 سال است. یک زن بین 12 تا 52 سال حدود 480 دوره قاعدگی خواهد داشت یا اگر باردار باشد کمتر. برای اینکه بدانید چگونه پریود را سه روزه کنیم؟ اینجا را مطالعه کنید.

 

در زمان تخمک گذاری چه اتفاقی می افتد؟

تخمک گذاری آزاد شدن تخمک از تخمدان است. یک ماده با تمام تخمک هایش به دنیا می آید. هنگامی که او شروع به قاعدگی می کند، 1 تخمک رشد می کند و در طول هر سیکل قاعدگی آزاد می شود. پس از تخمک گذاری، تخمک 24 ساعت زنده می ماند. بارداری زمانی اتفاق می افتد که اسپرم مرد به هم می رسد و تخمک را بارور می کند. اسپرم می تواند تا 7 روز پس از مقاربت در لوله های فالوپ باقی بماند. ممکن است چندین تخمک در طی تخمک گذاری آزاد شوند. لقاح چندین تخمک می تواند منجر به بارداری های چند قلو مانند دوقلو شود.

مقاله پیشنهادی: توضیح پریود برای کودکان

 

عوامل موثر بر پریود

 

عوامل موثر بر پریود

تعدادی از عوامل مختلف وجود دارد که بر چرخه پریودی شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، با افزایش سن، قاعدگی سبک تر و منظم تر می شود.
استفاده از نوع جدیدی از پیشگیری از بارداری، از جمله قرص های ضد بارداری، حلقه های واژینال و آی یو دی، می تواند در ابتدا قاعدگی شما را نامنظم کند. بسیاری از روش های پیشگیری از بارداری می توانند دوره های طولانی و علامت دار را در ماه اول تا سه ماه پس از شروع مصرف ایجاد کنند، اما این دوره ها به مرور زمان از بین می روند.
عوامل دیگری که می توانند باعث نامنظم شدن یا تغییر چرخه قاعدگی شما شوند عبارتند از:

  • کاهش وزن شدید
  • ورزش فراوان
  • عفونت های تناسلی مانند بیماری التهابی لگن (PID)
  • شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)؛
  • افزایش استرس
  • رژیم غذایی را تغییر دهید

مقاله برتر: ورزش در پریودی

چگونه پریود خود را تنظیم کنیم

 

بسیاری از زنان به دنبال تنظیم عادت ماهانه خود هستند. مدیریت چرخه قاعدگی بر استراتژی‌ها و درمان‌هایی تمرکز می‌کند، تا اطمینان حاصل شود که چرخه قاعدگی زنان از یک چارچوب زمانی مشخص پیروی می‌کند و بین دو تا هشت روز «طبیعی» طول می‌کشد.
رایج ترین راه برای تنظیم چرخه قاعدگی، استفاده از قرص های ضد بارداری یا سایر داروهای ضد بارداری هورمونی مشابه، مانند پچ یا NuvaRing است. برخی از این روش های پیشگیری از بارداری به زن یک بار در ماه پریود می شود، در حالی که برخی دیگر را می توان هر سه تا شش ماه یک بار تجویز کرد.
راه های دیگر برای مدیریت چرخه قاعدگی شامل کاهش وزن شدید یا اختلالات خوردن است که رژیم غذایی و سبک زندگی را تغییر می دهد. اگر بتوانید استرس را کاهش دهید، می تواند بی نظمی قاعدگی شما را نیز کاهش دهد.

این مقاله را هم بخوانید: آیا زنان حامله پریود می شوند؟

چه زمانی برای درمان زمان قاعدگی باید با پزشک مشورت کرد

 

  • پس از مدتی طولانی، پریود شما قابل پیش بینی و نامنظم می شود.
  • قاعدگی شما به طور ناگهانی به مدت 90 روز یا بیشتر متوقف می شود و باردار نیستید.
  • فکر می کنید ممکن است باردار باشید.
  • قاعدگی شما بیش از هشت روز طول می کشد.
  • خونریزی شما بسیار شدیدتر از حد معمول است.
  • هر دو ساعت یک تامپون یا پد را خیس کنید.
  • در طول قاعدگی درد شدیدی را تجربه می کنید.
  • دوره شما بیشتر از 35 روز یا کمتر از 21 روز است.

پیشنهاد سردبیر: فواید پریود شدن

چه زمانی بیشتر بارور هستید؟

بلفیلد می گوید: «از لحاظ تئوری، تنها زمان کوتاهی برای باردار شدن زنان وجود دارد، یعنی زمانی که تخمک گذاری می کنند. تعیین زمان دقیق تخمک گذاری مشکل است، اما در اکثر زنان 10 تا 16 روز قبل از پریود بعدی رخ می دهد. بلفیلد می گوید: «این درست نیست که همه زنان در روز چهاردهم بارور هستند. این ممکن است برای زنان با چرخه های منظم 28 روزه صادق باشد، اما برای زنان با چرخه های کوتاه تر یا طولانی تر صادق نیست.

 

سوالات متداول

در اینجا می خواهیم به سوالات کاربران در ارتباط با سوال زنان چند روز پریود میشوند؟ را بررسی کنیم و به آنها پاسخ دهیم.

 

 

 

پنبه ریز سعی کرد در این نوشتار پاسخی کامل به سوال زنان چند روز پریود میشوند؟ بدهد. در صورت هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد می توانید در بخش نظرات دیدگاه خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط باشیم.

 

منبع :

panberes.com

nhs.uk

 

شرکت پنبه ریز با بیش از چهار دهه تجربه در تولید نوار بهداشتی، همواره در جهت بهبود کیفیت نوار بهداشتی های خود تلاش می کند. اگر قصد خرید از نوار بهداشتی های پنبه ریز را دارید و یا می خواهید با این نوار ها آشنا شوید، به صفحه نوار بهداشتی های پنبه ریز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *