خون سیاه در پریودی نشانه چیست

خون سیاه در پریود نشانه چیست؟

4.3/5 - (285 امتیاز)

 

 

پنبه ریز در این نوشتار می خواهد بررسی کند چرا بعضی وقت ها در زمان پریودی خونی سیاه رنگ از بدن خانم ها خارج می شود. در پریود خون سیاه نشانه چیست؟ موضوعی که ممکن است باعث نگرانی خانم ها شود. اما در اینجا به شکلی جامع این موضوع را بررسی می کنیم تا نگرانی شما همراهان عزیز پنبه ریز برطرف شود. همچنین لکه بینی سیاه یا خون سیاه در لکه بینی نیز برای بسیاری از خانم ها پیش می آید.

ترشحات سیاه رنگ واژن ممکن است نگران کننده به نظر برسد، اما همیشه دلیلی برای نگرانی نیست. شما می توانید این رنگ را در طول چرخه قاعدگی خود ببینید. هنگامی که خون برای مدت طولانی از رحم خارج نمی شود، خون اکسید می شود. با توجه به این موضوع خون می تواند قهوه ای تا قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد. همچنین می تواند شبیه تفاله قهوه باشد. با این حال، ترشحات سیاه دلیلی برای مشورت با پزشک است. در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

برای اینکه بدانید چگونه پریود را سه روزه کنیم؟ اینجا را مطالعه کنید.

 

خون سیاه در شروع پریود

 

خون سیاه در شروع پریود

 

جریان خون قاعدگی شما ممکن است در آغاز و پایان دوره شما کند باشد. در نتیجه، خروج خون در رحم بیشتر طول می کشد و از قرمز معمولی به قهوه ای تیره یا سیاه تبدیل می شود. اگر قبل از قاعدگی متوجه لکه های سیاه شدید، ممکن است خون از آخرین قاعدگی باقی مانده باشد.

 

علت سیاه شدن خون پریود

 

علت سیاه شدن خون پریود

 

همان طور که در بند های قبل به آن اشاره کردیم، اکسیده شدن دلیل اصلی سیاه شدن خون می باشد. این اتفاق معمولا در روز اول پریود و یا در لکه بینی اتفاق می افتد. اما تنها دلیل سیاه شدن خون پریود این نیست. ترشحات سیاه رنگ ممکن است نشانه گیرکردن یک جسم خارجی مانند قسمتی از تامبون در واژن شما باشد.

سایر اشیاء معمولی که ممکن است در واژن گیر کنند عبارتند از  وسایل پیشگیری از بارداری مانند کلاه یا اسفنج. با گذشت زمان، شیء پوشش داخلی واژن شما را تحریک می کند و ممکن است باعث عفونت شود.

علائم دیگری که ممکن است تجربه کنید:

  • ترشحات بدبو
  • خارش یا ناراحتی در داخل و اطراف واژن
  • تورم یا بثورات در اطراف اندام تناسلی
  • مشکل در ادرار کردن
  • تب

اجسام نمی توانند گم شوند یا به سمت رحم یا شکم بروند. دهانه رحم شما که در بالای کانال واژن قرار دارد، فقط یک دهانه کوچک دارد. گفتنی است، اگر ترشحات سیاه یا سایر علائم را تجربه می کنید و مشکوک هستید که ممکن است چیزی در واژن خود گیر کرده باشد، به پزشک مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: توضیح پریود برای کودکان

عفونت باعث سیاهی رنگ خون پریودی

 

عفونت باعث سیاهی رنگ خون پریودی

عفونت های مقاربتی (STIs)، مانند سوزاک یا کلامیدیا، می توانند باعث خونریزی و ترشح نامنظم شوند. ترشحات تیره ممکن است به این معنی باشد که خون قدیمی از رحم یا کانال واژن می آید. ترشحات شدید واژن به هر رنگی با بوی بد نیز از علائم این بیماری ها است.
علائم دیگر عبارتند از:

  • خونریزی حین یا بعد از رابطه جنسی
  • ادرار دردناک
  • درد یا فشار در لگن شما
  • خارش واژن
  • لکه های خالدار بین دوره ها
  • بیماری های مقاربتی به خودی خود از بین نمی روند. بدون درمان آنتی بیوتیکی، آنها می توانند از واژن به اندام تناسلی گسترش یافته و باعث PID شوند.

مقاله برتر: ورزش در پریودی

هماتوکلپ

قاعدگی دائمی (هماتوکولپ) زمانی است که خون قاعدگی نمی تواند از کانال واژن خارج شود، واژن را پر کرده و به تدریج تیره می شود. شرایط مادرزادی سپتوم واژن یا پرده بکارت اغلب مسئول این انسداد واژن است. در موارد نادر، عدم وجود دهانه رحم (آژنزی دهانه رحم) یا یک عارضه جراحی به نام آترزی دهانه رحم نیز می تواند باعث قاعدگی مداوم شود. از آنجایی که این یک بیماری نادر است که اغلب به دلیل یک ناهنجاری مادرزادی ایجاد می شود، این بیماری معمولا در دوران نوجوانی تشخیص داده می شود. هنگامی که انسداد شدید باشد، می تواند باعث آمنوره شود. سایر علائم مرتبط با هماتوکلپوس شامل درد زیر شکم و درد شکم است.

احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود دارد.

در موارد نادر، خون تیره قاعدگی، به ویژه زمانی که با خونریزی نامنظم پس از رابطه جنسی یا قاعدگی همراه باشد، می تواند علامت هشدار دهنده سرطان دهانه رحم باشد. سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه معمولاً هیچ علامت یا علامتی ندارد. در مراحل پیشرفته‌تر سرطان دهانه رحم، علائمی دارد که ممکن است شامل:

  • ترشحات شدید آبکی
  • بدبوی واژن و خونریزی واژینال باشد که در نهایت ممکن است به رنگ قهوه‌ای تیره یا سیاه تبدیل شود
  • خستگی
  • دوره های طولانی تر یا سنگین تر
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • خونریزی حین یا بعد از رابطه جنسی
  • کاهش وزن
  • درد لگن
  • مشکل در ادرار کردن
  • مشکل در دفع مدفوع
  • تورم در پاها

این مقاله را هم بخوانید: آیا زنان حامله پریود می شوند؟

لوشیای پس از زایمان

خونریزی طبیعی واژینال که شش تا هشت هفته پس از زایمان ادامه می یابد، لوچیا نامیده می شود. به صورت ترشحات قرمز فراوان همراه با لخته های خونی کوچک شروع می شود و پس از چند روز ناپدید می شود. در چند روز اول، خون فراوان ممکن است اکسید شود و آنقدر تیره شود که تقریباً سیاه به نظر برسد.
پس از مدتی، قبل از اینکه رگه به ​​طور کامل متوقف شود، رنگ به زرد یا کرم روشن می شود. اگر لوکیا قرمز روشن است، ترشحات آلویی شکل یا ترشحات واژن در هفته های بعد از تولد دارد، با پزشک خود تماس بگیرید.

حاملگی و سیاه شدن خون پریود

گاهی اوقات خونریزی لانه گزینی که نشان دهنده بارداری اولیه یا حاملگی است می تواند با خون پریود قهوه ای تیره یا سیاه اشتباه گرفته شود. خون سیاه پس از حاملگی بسیار نادر است.

پیشنهاد سردبیر: فواید پریود شدن

درمان خون سیاه پریود

 

درمان خون سیاه پریود

اگر در مورد علت تیره شدن خون حاملگی نگران هستید یا مطمئن نیستید، حتما به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. گزینه های درمانی به علت خونریزی پریود سیاه بستگی دارد:
اگر جسم خارجی در بدن زن وجود داشته باشد، علائم آن تب است. درد و کبودی. مهم است که به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید تا جسم را در اسرع وقت خارج کنید.
بیماری های مقاربتی و بیماری های التهابی لگن معمولا با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند. تمام دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید و رژیم غذایی کامل را کامل کنید.
اگرچه سقط های فراموش شده می تواند خود به خود برطرف شود، اکثر بیماران نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. درمان شامل داروهای تجویزی یا اتساع و جراحی برای برداشتن بافت باقیمانده از رحم است.
با ادامه قاعدگی، ممکن است برای اصلاح شرایط ایجاد انسداد نیاز به جراحی باشد.
سرطان دهانه رحم با ترکیبی از جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی که برای هر بیمار منحصر به فرد است، درمان می شود.

پنبه ریز در این نوشتار سعی کرد توضیحی کامل در پاسخ به سوال کاربران خود مبنی بر “در پریود خون سیاه نشانه چیست؟” داده باشد. در صورت هرگونه سوال در قسمت نظرات، سوال خود را برای ما ارسال کنید.

 

منابع: پنبه ریز – healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *