استفاده از نواربهداشتی و پد روزانه برای بی‌اختیاری یا تکرر ادرار

استفاده از نوار بهداشتی و پد روزانه برای بی اختیاری یا تکرر ادرار

4/5 - (9 امتیاز)

آیا می‌توان از نواربهداشتی یا پد روزانه برای تکرر ادرار یا بی‌اختیاری ادرار استفاده کرد؟

اگر بی‌اختیاری یا تکرر ادرار رو تجربه کرده باشید، حتما می‌دونید چقدر احساس بدی داره. به خصوص وقتی که ناخودآگاه لباس زیرتون خیس میشه و این حس بد رو دوچندان می‌کنه. برای به وجود اومدن این مسئله چند احتمال وجود داره. شاید اخیرا یا در چند ماه گذشته و یا حتی چند سال گذشته زایمان کرده باشید و هر زمان که کوچولوی خودتون رو بلند می‌کنید یا وقتی او کار بانمکی انجام میده می‌خندید، چند قطره ادرار به صورت ناخودآگاه نشت می‌کنه. شاید هم از زمانی که یک ورزشکار دبیرستانی بودید، هر بار که می‌پریدید کمی در شلوار خود ادرار می‌کردید، اما اخیراً بدتر شده و یا شاید به تازگی پروستات خودتون رو جراحی کرده و برداشته‌اید و مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنید، هر بار که از روی صندلی بلند میشید، این اتفاق میفته. اگر در دوران یائسگی بودید و از اون به بعد، زمانی که از پله‌ها بالا می‌روید، نمی‌تونید جلوی خیس شدن لباس زیرتون رو بگیرید. همه این‌ها نمونه‌هایی از بی‌اختیاری ادرار استرسی (SUI) یا از دست دادن غیرارادی ادرار با حرکت یا فعالیت بدنی هستند.

مقاله پر بازدید: آیا زنان حامله پریود می شوند؟

جلوگیری از خیس شدن لباس هنگام بی‌اختیاری ادراری

اگر بی‌اختیاری ادرار شما به حدی رسیده که به محصولی نیاز دارید که از خیس شدن لباس زیر یا شلوارتون جلوگیری کنه از چه محصولی استفاده می‌کنید؟ احتمالا اگر شما یا شریک زندگیتون اخیرا پریود شده باشه، در کمد سرویس بهداشتی می‌تونید نواربهداشتی پیدا کنید یا حتی می‌تونید به راحتی و بدون خجالت از مغازه تهیه کنید و از این محصول به منظور جلوگیری از خیس شدن لباستون استفاده کنید و با استفاده از اون به فعالیت‌های روزمره بپردازید. اما آیا این محصول واقعا بهترین گزینه برای حل این مشکله؟

سوال هفته: توضیح پریود برای کودکان

نواربهداشتی و پد‌های بی‌اختیاری

 

 

می‌توان گفت پدهای قاعدگی و پدهای بی‌اختیاری تقریباً ساختار کلی یکسانی دارند. هر دو این محصولات مجموعه‌ای از سه یا گاهی اوقات چهار، لایه مختلف از مواد هستند که هر کدام وظایف متفاوتی دارند. اولین و بالاترین لایه (بخشی که با پوست شما در تماسه)، یک لایه سوراخ سوراخ یا مشبکه که وظیفه اون انتقال مایع از لایه رویی به لایه‌های جذب کننده زیرینه.

لایه دوم لایه جذبه و همونطور که از اسمش پیداست، وظیفه این لایه اینه که مایع رو جذب کنه و اون رو در خودش نگه داره. سومین و بیرونی‌ترین لایه، لایه پشتیه که ضد آبه و از نشت مایع جذب شده به لباس شما جلوگیری می‌کنه. برخی از برندها یک لایه چهارم اضافی بین لایه دوم و سوم قرار می‌دهند که لایه توزیع کننده نامیده میشه. این لایه به توزیع یکنواخت مایع در سراسر نواربهداشتی یا پد بی‌اختیاری کمک می‌کنه و همچنین می‌تونه به حفظ مایع در لایه جذب کمک کنه.

در ادامه در مورد تفاوت دو محصول نواربهداشتی و پد بی‌اختیاری توضیح خواهیم داد.

مطلب تصادفی: آمنوره اولیه چیست؟

تفاوت نواربهداشتی و پد‌های بی‌اختیاری

با توجه به این نکته که غلظت خون از غلظت ادرار بیشتره، سوراخ‌های لایه رویی پدهای قاعدگی بزرگتر هستند تا با توجه به غلظت خون، راحت‌تر اون رو جذب و به لایه زیرین منتقل کنند. در حالی که همین سوراخ‌ها در لایه رویی پد بی‌اختیاری و همچنین در لایه توزیع در داخل، به گونه‌ای طراحی شدند که مقدار زیادی مایع با غلظت کمتر یعنی ادرار رو جذب و در پد توزیع کنند.

علاوه بر این، لایه جذبی پدهای بی‌اختیاری معمولاً با موادی با قابلیت جذب بالاتر ساخته می‌شوند، زیرا برخلاف پدهای قاعدگی که در مدت زمان طولانی‌تری مایعات رو آهسته‌تر جذب می‌کنند، این پدها باید بتوانند مایع بیشتری رو سریعتر و در مدت زمان بسیار کمی جذب کنند. همچنین پدهای بی اختیاری اغلب به منظور جلوگیری از نشت دارای یک جزء الاستیک هستند. در نهایت، در مورد کنترل بو، پدهای قاعدگی اغلب بو رو از طریق دئودورانت‌ها کنترل می‌کنند در حالی که پدهای بی اختیاری بو رو از طریق کنترل pH کنترل می‌کنند. ادرار سالم کمی اسیدیه (pH ~6.0)، به این معنی که اگر خنثی نشه (PH خنثی 7.0 است) ممکنه پوست رو تحریک کنه.

مطلب مفید: پریود مردانه چیست؟

در صورت داشتن بی‌اختیاری چه زمانی از نواربهداشتی استفاده کنیم؟

 

در صورت داشتن بی‌اختیاری چه زمانی از نواربهداشتی استفاده کنیم؟

 

با توجه به این توضیحات بهتره که آگاهانه تصمیم‌گیری بشه، در صورتی که بی اختیاری ادرار شما متوسط تا شدیده از نواربهداشتی استفاده نکنید و پدهای مخصوص بی‌اختیاری تهیه نمایید. زیرا پدهای بی‌اختیاری جذب بالایی دارند و همچنین قابلیت خنثی سازی pH برای حفظ سلامت پوست رو دارند. این پدها از نشت روی لباس‌های شما جلوگیری می‌کنند.

اگر بی‌اختیاری خیلی کم و نادر دارید ممکنه با یک نواربهداشتی قاعدگی هم مشکل حل بشه، با این حال، برای جلوگیری از تحریک پوست بهتره که از پدهای بی‌اختیاری استفاده بشه.

مقاله برتر سایت: تفاوت نوار بهداشتی و پد روزانه

در صورتی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید حتما با پزشکتون صحبت کنید یا یک قرار ملاقات با فیزیوتراپ کف لگن بگیرید. فیزیوتراپیست‌های کف لگن به صورت تخصصی  به فرد برای درمان بی‌اختیاری ادرار کمک می‌کنند.

 

خرید نوار بهداشتی پنبه ریز

 

ممنون از اینکه تا پایان نوشتار استفاده از نواربهداشتی و پد روزانه برای بی‌اختیاری یا تکرر ادرار با ما همراه بودید.

پنبه ریز

pelvicpainrehab

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *