مقدار خون پریودی

مقدار خون پریودی

4.2/5 - (147 امتیاز)

 

مقدار خون پریودی در حالت عادی چقدر است؟ مقدار خونی که در هر قاعدگی باید از دست بدهید را چگونه می توان استاندارد دانست؟

شما در طول قاعدگی حدود 30 تا 72 میلی لیتر (5 تا 12 قاشق چایخوری) خون از دست خواهید داد، اگرچه برخی از زنان خونریزی بیشتری دارند. در مورد پریودهای سنگین، دردهای گرفتگی، پریودهای نامنظم و توقف یا از دست رفتن قاعدگی بیشتر بخوانید.

یک نظرسنجی با عنوان «فکر می کنید در حالت عادی در هر قاعدگی چه مقدار خون باید از دست بدهید؟» وجود داشت که در آن مخاطبان طبق نظرات شخصی خود به گزینه های «۴ قاشق»، «۸ قاشق» و «۱۲ قاشق» رای دادند.

طبق آخرین آمار گرفته شده، ۸% افراد به گزینه «۴ قاشق»،۴۱% افراد به گزینه «۸ قاشق» و ۵۱% مخاطبین هم به گزینه «۱۲ قاشق» رای داده اند. با توجه به نتایج نظرسنجی اکثریت مخاطبان معتقدند که در هر دوره قاعدگی ۱۲ قاشق خون از دست می دهند. این درحالی است که طبق نظر کارشناسان و در واقعیت در هر سیکل قاعدگی بایستی ۴ قاشق خون از بدن خارج شود.

مقاله منتخب: پریود از چند سالگی شروع میشود؟

دوران قاعدگی یکی از مهم ترین دوره های زندگی هر خانمی است و از آنجا که به طور معمول، خانم ها را یک هفته در ماه درگیر می کند، اهمیت ویژه ای دارد که چه مقدار خون پریودی باید از دست بدهیم. بروز اولین قاعدگی در دختران جوان نباید موجب ترس و نگرانی آنها شود. این امر نشان می دهد که آنها سالم هستند و آمادگی مادر شدن را در آینده دارند.

میزان خون ریزی قاعدگی

میزان خون پریودی نیز ممکن است متفاوت باشد.بعضی از دختران آن قدر مقدار خونریزی اندکی دارند که حتی ممکن است شک کنند که آیا پریود شده اند یا نه.
بعضی دیگر ممکن است خونریزی شدیدتری داشته باشند. برای اکثر دختران خونریزی در حد چند قاشق غذاخوری تا کمتر از نصف یک استکان(حدود ۱۲۰میلی لیتر) است که ممکن است زیاد به نظر آید. خونریزی بسیار شدید در طی قاعدگی امکان پذیر است اما شایع نیست. در واقع ممکن است خونریزی بسیار شدیدتر از معمول، نشان دهنده اشکالات انعقادی خون باشد که نیازمند مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر است. برخی فکر می کنند در طول دوره قاعدگی مقدار زیادی خون از دست می دهند و به همین دلیل باید استراحت زیادی داشته باشند. درحالی که بهتر است بدانید شما در کل دوره عادت ماهانه تان تنها ۴ قاشق غذاخوری خون از دست می دهید.
مطلب پیشنهادی: پریودی در سفر
نظر شما چیست؟ فکر می کنید در حالت عادی در هر قاعدگی چه مقدار خون باید از دست بدهید؟

آیا مقدار خون پریودی متوسطی وجود دارد؟

به طور کلی پذیرفته شده است که یک فرد به طور متوسط ​​بین 30 تا 40 میلی لیتر یا دو تا سه قاشق غذاخوری خون در طول قاعدگی از دست می دهد. با این حال، برخی مطالعات نشان می دهد که این عدد ممکن است در واقع نزدیک به 60 میلی لیتر یا حدود 4 قاشق غذاخوری نیز باشد.
زمان خونریزی طبیعی طولانی است.
مقاله پیشنهادی: پریود مردانه

محاسبه مقدار خون پریودی

 

محاسبه مقدار خون پریودی
مایع قاعدگی شما حاوی مخلوطی از مخاط و بافت رحمی است که در ظاهر مقدار خروجی شما را افزایش می دهد. این امر اندازه گیری از دست دادن خون را دشوار می کند.
اما قطعا امکان پذیر است که بتوانیم خون از دست رفته را اندازه گیری کنیم. محصولات پاک کننده ای که استفاده می کنید می توانند به شما در تخمین جریان کلی کمک کنند. اگر می‌خواهید حساب دقیقی از از دست دادن خون خالص داشته باشید، با ما همراه باشید! برای آشنایی با فاز فولیکولار می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

فنجان قاعدگی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اندازه‌گیری از دست دادن خون، استفاده از فنجان قاعدگی است. برخی از لیوان ها همچنین دارای علائم برای خواندن آسان هستند.
بسته به نام تجاری و نوع، فنجان های قاعدگی شما می توانند بین 30 تا 60 میلی لیتر در یک زمان نگه دارند. اگر لیوان شما علامت حجم ندارد، می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت سازنده مراجعه کنید.
وقتی زمان خالی کردن لیوان فرا رسید، به مقدار مایع موجود در آن توجه کنید. یک دفترچه یادداشت داشته باشید تا اعداد را یادداشت کنید. سپس لیواندرا خالی کرده، بشویید و به حالت عادی برگردانید. برای شستشوی این خون نیز حمام در پریودی توصیه می شود.
برای سه یا چهار مرتبه این کار را در پریودی تکرار کنید.

استفاده از تامپون، پد یا لباس زیر در دوران قاعدگی

  • اندازه‌گیری از دست دادن کل خون قاعدگی هنگام استفاده از تامپون‌های جاذب، پدها یا لباس‌های زیر قاعدگی تا حدودی دشوار است، اما می‌توان آن را انجام داد.
    اگر در طول قاعدگی 60 میلی لیتر از دست دادید، بسته به اندازه ای که استفاده می کنید، ممکن است به 6 تا 12 تامپون نیاز داشته باشید.
    ثبت این اطلاعات در سه یا چهار دوره آینده، داده های کافی برای برآورد معقول در اختیار شما قرار می دهد.
  • یک قانون کلی این است که هر چهار ساعت یکبار تامپون، پد و لباس زیر را عوض کنید. همچنین پیشنهاد می شود در ارتباط با علت جلو افتادن پریود مطالعه کنید.

محاسبه دقیق حجم خون پریودی

در هنگام پریودی شما فقط خون از دست نمی دهید. یک مطالعه نشان داد که زمان جریان خون 36 درصد و 64 درصد سایر اجزا است، مانند:
بافت ها
بافت رحم
مخاط
خون یخ زده
با در نظر گرفتن این موضوع، می توانید کل از دست داده ی خود را در 0.36 ضرب کنید تا مشخص کنید چه مقدار خون از دست داده اید. با کم کردن این عدد از مجموع، از دست رفته شما به تعداد موارد دیگر اضافه می شود.
به عنوان مثال، اگر 120 میلی لیتر مایع قاعدگی جمع آوری کردید، آن را در 0.36 ضرب کنید تا مجموع از دست دادن خون به 43.2 میلی لیتر برسد. این به خوبی در محدوده “عادی” 30 تا 60 میلی لیتر است.
اگر 43.2 میلی لیتر را از 120 میلی لیتر کم کنید، می دانید که 76.8 میلی لیتر اجزای دیگر در جریان قاعدگی وجود دارد.
چه زمانی خونریزی پریود شدید در نظر گرفته می شود؟
برخی دستورالعمل ها می گویند که اگر 60 میلی لیتر خون از دست بدهید، پریود “سنگین” است. برخی دیگر این رقم را بالاتر تخمین می زنند و منبع قابل اطمینانی در حدود 80 میلی لیتر دارند.
خونریزی شدید یا منوراژی همیشه دلیلی برای نگرانی نیست. معمولاً نیازی به درمان نیست مگر اینکه در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند یا علائم دیگری را تجربه کنید.

همچنین توصیه می شود مقاله ی تا چند سالگی پریود می شویم را مطالعه کنید.

چه چیزی باعث خونریزی شدید می شود؟

چه چیزی باعث خونریزی شدید می شود؟
اگر قاعدگی شما ثابت است، ممکن است نشانه ای از بیماری زمینه ای یا نتیجه دارویی باشد که مصرف می کنید. علاوه بر خونریزی شدید، معمولا علائم دیگری را نیز مشاهده خواهید کرد. در اینجا چیزی است که باید از آن اجتناب کنید.
دستگاه داخل رحمی (IUD)
IUD یک روش پیشگیری از بارداری قابل کاشت است. ممکن است در چند روز اول پس از تزریق، خونریزی شدید، گرفتگی و کمردرد را تجربه کنید. قاعدگی ماهانه شما ممکن است در 6 ماه اول سنگین، طولانی یا نامنظم باشد.
سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)
PCOS یک بیماری شایع هورمونی است. تخمدان‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث افزایش وزن، پریودهای نامنظم و رشد موهای ناخواسته در صورت، سینه، بازوها، پشت و شکم شود.
اندومتریوز
اندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که بافتی که معمولاً در داخل رحم شما رشد می کند، شروع به رشد در خارج از رحم می کند. این می تواند باعث خونریزی در دوران قاعدگی، درد عمومی لگن و درد در هنگام رابطه جنسی شود.
بیماری التهابی لگن (PID)
PID عفونت رحم، لوله های فالوپ یا تخمدان ها است. این می تواند باعث خونریزی نامنظم در طول یا بین قاعدگی، درد شدید شکم و ادرار دردناک شود.
بیماری فیبروم
این تومورهای غیر سرطانی در ماهیچه های رحم شما ایجاد می شوند. آنها همچنین می توانند باعث درد در ناحیه کمر و شکم، مشکل در تخلیه مثانه و یبوست شوند.
آدنوئیدها
مانند فیبروم ها، پولیپ ها توده های خوش خیمی هستند که در پوشش داخلی رحم یا دهانه رحم ایجاد می شوند. آنها از انقباض ماهیچه های رحم جلوگیری می کنند که از ریزش مناسب دیواره رحم جلوگیری می کند. این می تواند منجر به خونریزی بین قاعدگی، دوره های کوتاه تر یا طولانی تر و سایر بی نظمی های قاعدگی شود.
آدنومیوز
در افراد مبتلا به آدنومیوز، سلول ها به جای اینکه از طریق جریان قاعدگی جریان پیدا کنند، به دیواره های رحم شما می چسبند. علاوه بر قاعدگی های سنگین و اضافی، این می تواند باعث لخته شدن خون بزرگ، درد عمومی لگن و درد در حین مقاربت شود.
I-کم کاری تیروئید
اگر تیروئید شما به درستی کار نمی کند، هورمون کافی برای تنظیم صحیح عملکرد بدن شما تولید نمی کند. این می تواند بر زمان بندی تأثیر بگذارد و همچنین باعث افزایش غیرقابل توصیف دما و حساسیت شود.
اختلالات خونریزی
اختلالات خونریزی می تواند از لخته شدن خون جلوگیری کند. این می تواند باعث پریودهای شدید، خونریزی شدید ناشی از بریدگی یا ساییدگی، خونریزی بینی غیرقابل توصیف و کبودی مکرر شود.
اگر در زمان پریود درد دارید برای درمان درد پریود این نوشتار به شما کمک می کند.

علت کم شدن خون قاعدگی چیست؟

 

علت کم شدن خون قاعدگی چیست؟

اگر میزان خون قاعدگی شما به تازگی کم شده و از این بابت نگران هستید لازم است بدانید دلایل کم شدن خون قاعدگی اکثرا مواردی چون جلوگیری از بارداری، اختلالات تیروییدی، تخمدان پلی کیستیک، زخم رحم، بارداری، یائسگی و شیردهی می باشد. پس اگر هر یک از حالاتی که بیان شد را داشتید می توان علت این کم شدن مقدار خون پریودی را حدس زد. همچنین باید گفت از دید پزشکی کم شدن خون پریودی مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند و جای نگرانی نیست. همچنین ذکر این نکته ضروریست که دارو های ایبوپروفن، ناپروکسن، دارو های ضد افسرگی و دارو های مربوط به تیرویید و آسترویید ها جریان خون را کم می کنند.

 

در طول زندگی خود چند دوره قاعدگی داشته اید؟

زنان به طور متوسط ​​در طول زندگی خود 450 سیکل قاعدگی خواهند داشت که 3500 روز قاعدگی است. این بیش از 10000 محصول دوره در طول عمر است! البته، هر زن منحصر به فرد است، بنابراین این تعداد متفاوت خواهد بود، اما درک چرخه شما مهم است زیرا شما در طول زندگی خود تعداد زیادی خواهید داشت.

پنبه ریز در این نوشتار سعی کرد به شکل کامل به بررسی موضوع مقدار خون پریودی بپردازد. خوشحال می شویم هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد و یا انتقاد را در قسمت نظرات با ما در میان گذارید.

شرکت پنبه ریز با بیش از چهار دهه تجربه در تولید نوار بهداشتی، همواره در جهت بهبود کیفیت نوار بهداشتی های خود تلاش می کند. اگر قصد خرید از نوار بهداشتی های پنبه ریز را دارید و یا می خواهید با این نوار ها آشنا شوید، به صفحه نوار بهداشتی های پنبه ریز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *