حمام در پریودی

حمام در پریودی

4.6/5 - (248 امتیاز)

حمام در پریودی؟ نظرتان شاید تا به امروز نسبت به این موضوع منفی بوده باشد اما باید بدانید، در روزهاي عادت ماهانه و هنگام خونريزي، حمام كردن روزانه نه تنها ضرري ندارد بلكه ضروري نيز مي‌باشد و باعث از بين رفتن بوي ناخوشايند بدن و رفع خستگي و كسالت مي‌گردد. توجه داشته باشيد كه در هنگام استحمام، از نشستن در كف حمام خودداري كنيد و به شكل ايستاده حمام كنيد.

شایعات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه استحمام و یا شستن واژن باعث کیست، افتادگی رحم و سایر بیماری های حوزه سلامت زنان می شود. در این نوشتار همه این موارد را با هم بررسی می کنیم.

 

lمقاله پیشنهادی: مقدار خون پریودی

دکتر لاکی سخون، دکترای فلو و متخصص غدد تولید مثل در RMA نیویورک می‌گوید: «نه، حمام کردن نمی‌تواند بر دوره پریود شما تأثیر بگذارد». خوابیدن در آب می تواند این توهم را ایجاد کند که جریان خون ریزی متوقف شده است، در حالی که در واقع توسط آب حمام اطراف رقیق شده است.

 

مطلب پیشنهادی: پریود مردانه چیست؟

 

عوارض شستن واژن در دوران قاعدگی

 

عوارض شستن واژن در دوران قاعدگی

سال های زیادی مردم معتقد بودند که در دوران پریودی شستن واژن و یا استحمام ممنوع است. حتی بسیاری از افراد در صورتی که می خواستند حمام کنند به پوشش زخیم به حمام می رفتند تا مشکلی برایشان پیش نیاید. اما امروزه کاملا واضح است که این حرف کاملا اشتباه است. حمام رفتن در دوران پریودی نه تنها هیچ آسیبی به بدن نمی رساند، بلکه بسیار هم کمک کننده است. امروز هیچ دلیل و مدرک علمی برای اثبات این موضوع که حمام رفتن و یا شستن واژن مضر است، وجود ندارد.

پیشنهاد سردبیر: تا چند سالگی پریود می شویم؟

برخی از شایعات راجب به پریود:

  • حمام کردن یا دوش گرفتن عواقب منفی برای پریود و باروری شما دارد.
  • شما نمی توانید موهای خود را در زمان پریود بشویید، زیرا می ریزند یا فر می شوند.
  • شما باید در روز اول پریود موهای خود را بشویید.
  • هنگامی که اولین قاعدگی خود را شروع می کنید، باید صورت خود را با خون اولین پریود خود بشویید تا یک عمر پوست شفاف داشته باشید.
  • شما باید در طول دوره قاعدگی خود به طور کامل از رفتن به داخل آب خودداری کنید، از جمله حمام، دوش، استخر، آب آزاد و غیره.

توصیه می شود مقاله ی پریود از چند سالگی شروع میشود؟ را مطالعه کنید.

 

مزایای حمام رفتن در پریودی

 

چرا باید بانوان در دوران پریودی خود به حمام بروند؟ چرا حمام کردن در دوره قاعدگی کاملاً خوب است؟ دوستان نکته ای که کاملا مشخص است این است که خون محلی مناسب جهت رشد ویروس ها و باکتری هاست. اگر خون حاصل از پریود شسته نشود ممکن است جدا از اینکه بهداشت فردی را بر هم می زند موجب بیماری شود.

دلیل دوم به وضعیت عصبی بر می گردد. معمولا در دوران پریود افراد بسیار حساس و کرخت هستند. حمام رفتن باعث باز شدن پوست، جلو گیری از تعرق، و همین طور آرام شدن اعصاب فرد می شود. پس توصیه می شود حتما در دوران پریود استحمام کنید.

پیشنهاد می شود مقاله مربوط به دلیل جلو افتادن پریود را مطالعه کنید.

همچنین رعایت بهداشت در دوران قاعدگی می تواند به جلوگیری از تحریک پوست و عفونت کمک کند، از جمله:

  • عفونت های مخمری ولوواژینال
  • واژینوز باکتریایی (BV)
  • عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)

درمان درد پریود ممکن است؟

روش صحیح حمام رفتن در پریودی

 

برای استحمام در دوران پریودی حتما به موارد زیر توجه کنید تا بتوانید این دوران را به خوبی پشت سر بگذارید.

 

  • به هیچ عنوان کف حمام یا وان نشینید.
  • از مواد شوینده و معطر و همین طور مواد شیمیایی برای شستشوی واژینال استفاده نکنید.
  • هیچ فرقی ندارد که روز اول پریود باشید یا وسط یا آخر
  • به شکل ایستاده و منظم دوش بگیرید.
  • از آب سرد استفاده نکنید
  • زمانی طولانی در حمام نمانید

 

چرا نباید در زمان پریودی کف حمام و وان بشینیم؟

به علت باز بودن دهانه رحم، نشستن شما در کف حمام و یا وان باعث می شود اگر محیط آلوده باشد این کثیفی وارد بدن شود و بیماری های میکروبی بگیرید. سعی کنید در این زمان تنها ایستاده دوش بگیرید.

 

همچنین در صورتی که در زمان پریودی به نوار بهداشتی نیاز داشتید می توانید از انواع محصولات پنبه ریز در این زمینه استفاده کنید. در صورتی که در سفر پریود شدید پیشنهاد می شود مقاله ی پریود در سفر را مطالعه کنید.

اگر سوالی در پایان این مقاله داشتید که بی پاسخ مانده، در قسمت نظرات سوال خود را بیان کنید تا کارشناسان پنبه ریز پاسخ را به شما بدهند.

سوالات متداول

در اینجا به همراه شما عزیزان می خواهیم به سوالاتی که شاید برای شما بی پاسخ مانده است جواب بدهیم!

 

آیا با دوش گرفتن در پریودی خونریزی خواهم کرد؟

دکتر گفت: نه، حمام نمی تواند بر روند قاعدگی تأثیر بگذارد. لاکی سخون، پزشک متخصص می گوید: “غوطه ور شدن در آب می تواند ایده توقف جریان را ایجاد کند، اما در واقع توسط آب حمام جذب می شود.”

 

آیا حمام کردن در دوران قاعدگی خوب است؟

جای تعجب نیست که افسانه های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد. این افسانه ها شکست خواهند خورد، با این حال ممکن است بسیاری از زنان را در هر سنی گیج کنند. بیایید این افسانه را کنار بگذاریم: دوش گرفتن در زمانی که پریود هستید اشکالی ندارد.

 

آیا می توان برای مدتی بدون تامپون حمام کرد؟

البته، مهم است که در طول دوره قاعدگی به تمیز کردن روزانه خود ادامه دهید تا احساس شادابی و راحتی داشته باشید. ممکن است بخواهید از تامپون در حمام استفاده کنید، اما این کاملاً خوب است زیرا در بیشتر مواقع نشتی ندارید.

 

آیا آب حمام می تواند وارد رحم شود؟

در گذشته، برخی از مردم معتقد بودند که آب کثیف حمام می تواند باعث عفونت های داخلی در دوران بارداری شود. با این حال، پزشکان اکنون می دانند که آب تا زمانی که به زور از ناحیه تناسلی عبور نکند، وارد بدن شما نمی شود. حتی در این صورت هم نمی تواند به رحم برسد.

 

آیورودا در مورد حمام کردن چه می گوید؟

آیورودا دو حمام در روز را تجویز می کند. قاعده معمول این است که روزی یک بار استحمام کنید که قرن هاست که این قاعده عمومی نیز بوده است. سومین غسل زاهدان باید قبل از غروب آفتاب انجام شود.

 

وقتی پریود شدم چگونه شرمگاهم را بشویم؟

بسیاری از کارشناسان شستن ناحیه تناسلی را با آب گرم و بدون صابون توصیه می کنند و برخی توصیه می کنند از محصولات بهداشتی صمیمی با pH اسیدی 3.8 تا 4.5 (که یک PH واژن سالم نیز می باشد) استفاده کنید.

 

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *