علت آبکی بودن خون پریود

علت آبکی بودن خون پریود

3/5 - (2 امتیاز)

همونطور که می‌دونید، ممکنه میزان خونریزی شما در هر ماه متفاوت باشه. باید اینو بدونید که ممکنه در هر دوره قاعدگی بافت‌های خونی متفاوتی رو دفع کنید. ما در این مطلب قصد داریم در مورد علت آبکی بودن خون پریود صحبت کنیم و بررسی کنیم که آیا خطرناکه و نیاز به مراجعه به پزشک داره یا نه؟

خون آبکی نشونه چیه؟

خونریزی آبکی در دوران پریود، طبیعیه و علت اون می‌تونه دلایل مختلفی داشته باشه (البته هیچ کدوم جای نگرانی نداره) که شامل موارد زیر میشه:

  • شروع یا پایان پریودتون.
  • میزان تازگی و کهنگی خون و بافتی که دفع می‌کنید. خون آبکی، خون تازه‌ایه که به سرعت از رحم شما خارج شده و چون اکسید نشده رنگش تیره‌ نیست.
  • گاهی خون پریود با ترشحات واژن شما مخلوط میشه و باعث میشه صورتی روشن و آبکی به نظر برسه.
  • روش پیشگیری از بارداری شما می تونه روی میزان ضخامت دیواره رحم شما تاثیر بذاره و باعث بشه اون نازک‌تر از حد معمول بشه که همین مسئله باعث خونریزی آبکی در دوران پریودتون میشه.
  • در حدود سن 40 سالگی، شما وارد فاز پیش یائسگی می‌شوید و میزان هورمون استروژن بدن شما کم میشه و همین مسئله باعث میشه خونریزی روشن و رقیق‌تری داشته باشید.

آیا خونریزی آبکی نشونه بارداریه؟

پاسخ این سوال اینه که شاید! گاهی علائم تخمک‌گذاری (لانه گزینی) و بارداری شبیه پریود می‌تونه باشه. وقتی تخمک بارور میشه بعضی از خانوم‌ها دچار خونریزی‌های آبکی می‌شوند که این نشونه حاملگی موفقیت آمیزه و جای نگرانی نداره.

علت این خونریزی، ریزش دیواره داخلی رحم شما نیست پس اون رو با پریود اشتباه نگیرید. ممکنه براتون سوال پیش بیاد که از کجا بفهمم که لکه بینی من به دلیل اینه که پریود شدم یا باردارم؟ بهترین کار اینه که چند روزی صبر کنید، اگر بعد دو روز خونریزیتون شدیدتر شد، یعنی پریود شده‌اید. اما اگر همچنان لکه بینی دارید و بدون هیچ علائمی از قاعدگی، خونریزی بعد از چند روز متوقف شد یا در حد لکه بینی موند، بهتره که برای تشخیص دقیق این که پریود شدید یا خونریزی بارداری دارید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بارداری بدهید.

چه زمانی برای خونریزی آبکی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر تا به حال سابقه خونریزی آبکی رو نداشتید و پریودتون غیر عادی شده حتما با پزشک مشورت کنید. اگر خونریزی آبکی خارج از دوره قاعدگی و بدون هیچ علامت دیگری دارید، می تونه بخاطر پلی کیستیک تخمدان، تومور فالوپ، بارداری، سقط جنین یا تخمک گذاری باشه. امید است مقاله علت آبکی بودن خون پریود مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

منابع:

پنبه ریز

https://www.healthline.com/health/womens-health/period-blood#watery-or-clotted

https://www.peanut-app.io/blog/watery-period-blood-sign-of-pregnancy

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *