چگونه بهترین سایز نوار بهداشتی و پد روزانه را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین سایز نوار بهداشتی و پد روزانه رو انتخاب کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

آیا میدونستید در حال حاضر 60 درصد خانوم‌ها سایز یا نوع اشتباهی از نوار بهداشتی رو انتخاب می‌کنند؟ چگونه بهترین سایز نوار بهداشتی و پد روزانه رو انتخاب کنیم؟ بدن هر کسی منحصر به فرده و هر خانومی شدت پریودی که تجربه میکنه متفاوته. دقیقا به همین خاطره که تولید کننده‌ها انواع مختلفی از نوار بهداشتی رو تولید می‌کنند. چرا برامون مهمه که لباس سایز مناسبمون رو بخریم اما تا به حال به این فکر نکردیم مناسب‌ترین نوار بهداشتی برای ما کدومه؟ بنابراین در این مطلب از پنبه ریز ما قصد داریم به شما کمک کنیم که چطور بهترین سایز نوار بهداشتی رو برای خودتون انتخاب کنید.

انواع سایز نوار بهداشتی و پد

انواع سایز نوار بهداشتی و پد

 

نوار بهداشتی بزرگ

طول نوار بهداشتی‌های بزرگ معمولا 27 سانتی متره و جذب متوسطی داره و برای روزهایی که خونریزی شما متوسطه طراحی شده. به طور معمول، شدت خونریزی از روز سوم پریود به مرور کم میشه و این زمان مناسبیه برای انتخاب این نوع نوار بهداشتی. علاوه بر این، اگر معمولاً از شورت‌های بزرگ استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ نوارهای بهداشتی بزرگ بروید. این نوار بهداشتی‌ها بلند‌تره و در نتیجه محافظت بیشتری در برابر نشتی داره.

نوار بهداشتی خیلی خیلی بزرگ

نوار بهداشتی خیلی خیلی بزرگ برای زمانی مناسبه که خونریزی شما شدیده. اندازه اون‌ها نسبتاً بزرگتره و طولشون 31 سانتی متره. این مدل بهترین حفاظت در برابر نشتی رو داره، چون قابلیت جذبش بالاست. این مدل از نوار بهداشتی‌های پنبه ریز معمولاً برای دو روز اول پریود که شدت خونریزی شما زیاده مناسبه.

نوار بهداشتی شبانه

نوار بهداشتی شبانه طوری طراحی شده که بلنده و پشتی پهنی داره تا به شما این امکان رو بده که موقع خواب بدون نگرانی برای نشتی بخوابید. مهم نیست که موقع خواب چقدر تکون می‌خورید یا خونریزی دارید، نوار بهداشتی شبانه پنبه ریز به شما احساس آرامش میده.

چگونه بفهمیم چه سایز نواربهداشتی برای ما مناسبه؟

 

چگونه بفهمیم چه سایز نواربهداشتی برای ما مناسبه؟

 

پیدا کردن اندازه مناسب نوار بهداشتی کار سختی نیست. برای این کار کافیه یا از جدول سایزبندی نوار بهداشتی یا اندازه لباس زیر خودتون استفاده کنید. اگر نوجوان هستید و اولین باره که پریود می‌شوید برای انتخاب نوار بهداشتی می‌تونید از مادر یا خواهرتون کمک بگیرید.

به عنوان مثال، اگر خونریزی شدیدی دارید، یک نوار بهداشتی خیلی خیلی بزرگ با قابلیت جذب بالا، مانند نواربهداشتی روزانه پنبه ریز میتونه بهترین انتخاب باشه. در حالی که برای روزهایی که خونریزی سبک‌تری دارید، نوار بهداشتی لطیف بزرگ پنبه ریز استفاده کنید. همچنین اگر آخرین روز پریودتونه و فقط لکه بینی دارید، می‌تونید از پدهای روزانه متوسط یا بزرگ استفاده کنید.

به طور کلی بزرگ‌ترین نوار بهداشتی‌های پنبه ریز، نوار بهداشتی لطیف ضخیم خیلی خیلی بزرگ، نوار بهداشتی شبانه ضخیم خیلی خیلی بزرگ و نوار بهداشتی روزانه ضخیم خیلی خیلی بزرگ هستند.

اگر تجربه استفاده از محصولات نوار بهداشتی و پد روزانه پنبه‌ریز رو دارید ممنون میشم نظر خودتون رو درباره کیفیت و راحتی اون‌ها برامون در قسمت نظرات بنویسید.

جدول سایز نوار بهداشتی‌های پنبه ریز

اسم نوار بهداشتی پنبه ریز میزان جذب ابعاد BMI مناسب
مناسب پوست‌های حساس نوار بهداشتی لطیف نازک بزرگ پنبه‌ریز 5 قطره – خیلی زیاد 273*105*3 mm 16.5_18.5
نوار بهداشتی لطیف ضخیم بزرگ پنبه‌ریز 6 قطره – خیلی خیلی زیاد و سریع 273*105*8 mm 18.6_25
نوار بهداشتی لطیف ضخیم خیلی خیلی بزرگ پنبه‌ریز 6 قطره – خیلی خیلی زیاد و سریع 310*105*8 mm 25 به بالا
نوار بهداشتی شبانه نازک بزرگ پنبه‌ریز 6 قطره – خیلی خیلی زیاد و سریع 273*105*3 mm 16.5_25
نوار بهداشتی شبانه ضخیم خیلی خیلی بزرگ پنبه‌ریز 6 قطره – خیلی خیلی زیاد و سریع 310*105*8 mm 25 به بالا
نوار بهداشتی دایموند لطیف بزرگ پنبه‌ریز 7 قطره _ فوق العاده 275*160*1.5 mm 16.5_18.5
نوار بهداشتی دایموند لطیف خیلی خیلی بزرگ پنبه‌ریز 7 قطره _ فوق العاده 305*160*1.5 mm 18.6_25 به بالا

پد روزانه متوسط پنبه‌ریز

__________ 170*78*1 mm تمامی افراد
پد روزانه بزرگ پنبه‌ریز __________ 190*75*1 mm تمامی افراد
مناسب پوست‌های غیرحساس نوار بهداشتی روزانه نازک بزرگ پنبه‌ریز 5 قطره _ جذب خیلی زیاد 273*105*3 mm 16.5_18.5
نوار بهداشتی روزانه ضخیم بزرگ پنبه‌ریز 6 قطره – خیلی خیلی زیاد و سریع 273*105*8 mm 18.6_25
نوار بهداشتی روزانه ضخیم خیلی خیلی بزرگ پنبه‌ریز 6 قطره – خیلی خیلی زیاد و سریع 310*105*8 mm 25 به بالا
نوار بهداشتی دایموند بزرگ شبانه پنبه‌ریز 7 قطره _ فوق العاده 275*160*1.5 mm 16.5_18.5
نوار بهداشتی دایموند خیلی خیلی بزرگ شبانه پنبه‌ریز 7 قطره _ فوق العاده 305*160*1.5 mm 16.5_25

 

راهنمای انتخاب سایز نوار بهداشتی

 

راهنمای انتخاب سایز نوار بهداشتی

 

برای انتخاب بهترین سایز نواربهداشتی این نکات رو در نظر داشته باشید:

دوره‌ها‌تون رو بشناسید

شناخت بدن و شدت پریودتون اولین قدم برای انتخاب نوار بهداشتیه. میزان خونریزی شما در طول یک دوره قاعدگی یکسان نیست و مهمه که ببینید به چه ابعاد و چه تعداد نوار بهداشتی برای یک دوره نیاز دارید.

مواد اولیه نوار بهداشتی

دقت کنید که در ساخت نوار بهداشتی از چه مواد اولیه‌ای استفاده شده. بسیاری از خانوم‌ها فکر می‌کنند همین که نوار بهداشتی تمیز و نرم باشه خوب و کافیه ولی خیلی از نوار بهداشتی‌ها می‌تونند باعث اگزماهای پوستی و حتی عفونت بشوند. به خصوص اون دسته از نوار‌بهداشتی‌هایی که لایه رویی اون‌ها از جنس پلاستیکه. بنابراین قبلش حتما تحقیق کنید که جنس نوار بهداشتی، برای پوست شما مناسب باشه. مطمئن بشیدنوار بهداشتی‌ای که انتخاب کردید براتون راحته و باعث خارش یا تحریک شما نمیشه. اگر پوست حساسی دارید و مستعد حساسیت هستید باید نوار بهداشتی‌های پنبه‌ای استفاده کنید که عموما برای هر نوع پوستی مناسبه.

شدت خونریزی

ممکنه دفعه اولی که نوار بهداشتی انتخاب می‌کنید، دچار نشتی بشید یا انقدر سریع پر بشه که مجبور بشید زود عوضش کنید. در این حالت بهتره نوار بهداشتی‌تون رو یک سایز بزرگ‌تر از قبلی انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که نواربهداشتی که انتخاب می‌کنید بال‌های جانبی داشته باشه تا به لباس زیر شما بچسبه و موقع تحرک جا به جا نشه.

جذب خوب

ظرفیت جذب نوار بهداشتی یعنی اینکه، نوار بهداشتی بتونه به خوبی جریان خون شما رو بدون هیچ‌گونه برگشتی یا نشتی جذب کنه. شدت خونریزی معمولاً در شروع پریود شدیدتره، بنابراین مهمه که نوار بهداشتی با جذب بالا انتخاب کنید که بتونه به سرعت و به طور موثر خون شما رو جذب کنه. سپس برای روز سوم پریود به بعد که حجم خونریزی شما کمتر میشه می‌تونید از نوار بهداشتی‌های با جذب متوسط استفاده کنید. یک راه برای تشخیص اینکه آیا خون به خوبی جذب میشه، مشاهده رنگ خون روی سطح نوار بهداشتیه. هر چی رنگ خون روشن‌تر یا تازه‌تر باشه، یعنی خون به سطح نوار بهداشتی نزدیک‌تره و ممکنه خون برگرده و مرطوب بمونه. برعکس، اگر رنگ قرمز تیره‌تر به نظر برسه، به این معنیه که خون به طور مؤثری جذب شده، به طوری که شما احساس خشکی داشته باشید و بدون نگرانی از نشتی، با اعتماد به نفس به فعالیت‌های روزانه خودتون بپردازید.

شیوه زندگی

گاهی اوقات انتخاب نوار بهداشتی به فعالیت‌هایی که در طول روز انجام میدید بستگی داره. شما باید با توجه به نوع فعالیت‌های روزانه‌تون از نوار بهداشتی مخصوص استفاده کنید. مثلا اگر کلاس بدنسازی دارید، از پدهای باریک بالدار استفاده کنید یا اگر سر کار، حجم کاری زیادی دارید، از نوار بهداشتی‌های با جذب بالا استفاده کنید.

از هر نوار بهداشتی و پد چقدر استفاده کنیم؟

بهترین مدت زمان استفاده از نوار بهداشتی بین 3 تا 5 ساعته و حداکثر زمان استفاده از هر پد روزانه بین 2 تا 3 ساعت. تعویض به موقع نوار بهداشتی، حتی اگر خونریزی کمی دارید، از تجمع باکتری‌ها جلوگیری میکنه و ارتباط مستقیمی با سلامتی و بوی واژن داره. در این رابطه شما می‌توانید مطلب علت بوی نامطبوع نوار بهداشتی و پد روزانه رو بخوانید. امیدواریم خواندن این مطلب در انتخاب نواربهداشتی بهتون کمک کنه. اگر میخواید ویژگی‌های بیشتری از نوار بهداشتی‌های پنبه ریز بدونید، می‌تونید مقاله تفاوت مدل‌های مختلف نوار بهداشتی پنبه ریز رو مطالعه کنید. ممنون که تا پایان مقاله ی چگونه بهترین سایز نوار بهداشتی و پد روزانه رو انتخاب کنیم؟ همراه ما بودید.

منابع:

پنبه ریز

https://www.clovia.com/blog/things-to-consider-while-choosing-the-right-sanitary-pad/#:~:text=Majorly%2C%20there%20are%20three%20sizes,ideal%20for%20nights%20as%20well.

https://www.laurier.com.sg/choosing-right-sanitary-pad/

https://always-africa.com/en-eg/tips-and-advice-for-girls-and-parents/choosing-a-pad/sanitary-pad-sizes

https://phoenixpads.in/blog/how-to-choose-the-right-sanitary-pad-size

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *