راهنمای خرید نوار بهداشتی

راهنمای خرید نوار بهداشتی

5/5 - (2 امتیاز)

راهنمای خرید نوار بهداشتی موضوع مقاله امروز ماست. وقتی در مورد پریود صحبت می‌کنیم اولین چیزی که به ذهنمون می‌رسه نوار بهداشتیه. کدوم یکی برای شما مناسبه؟ کدام گزینه مقرون به صرفه تره؟ کدوم یکی برای محیط زیست خوبه؟ خرید نوار بهداشتی ساده‌ترین کار نیست، به خصوص اگر برای اولین بار قصد خرید اون رو داشته باشید. شاید برای شما گیج کننده باشه تا از میون نوار بهداشتی‌های برندهای مختلف و مدل‌های متفاوت، یک محصول رو برای استفاده خودتون انتخاب کنید. ما در این مطلب سعی داریم راهنمای خرید نوار بهداشتی رو برای شما بگیم تا به جای تست برندها و مدل‌های مختلف بتونید مناسب‌ترین نوار بهداشتی رو برای خودتون خریداری کنید.

راهنمای انتخاب نوار بهداشتی

اگر می‌خواهید پریود خودتون رو راحت سپری کنید، انتخاب نوار بهداشتی مناسب خیلی مهمه. جنبه‌های زیادی وجود داره که برای خرید نوار بهداشتی باید در نظر بگیرید مثل اندازه، ارزش برند، مشخصات فنی، ماندگاری، کیفیت و غیره. علاوه بر این که هر کسی نیازها و ترجیحات متفاوتی داره. در این قسمت ما عواملی که در تصمیم‌گیری صحیح در هنگام خرید نوار بهداشتی به شما کمک می‌کنه رو براتون شرح می‌دهیم.

  1. قیمت: چقدر حاضرید برای نوار بهداشتی خودتون هزینه کنید؟ اگر به لحاظ مالی براتون مشکلی نداره می‌تونید گران‌ترین گزینه رو انتخاب کنید. اما اگر بودجه محدودی دارید، مهمه که نوار بهداشتی انتخاب کنید که علاوه بر تناسب با بودجه شما، بتونه نیاز شما رو هم پاسخ بده.
  2. دوام: قبل از خرید نوار بهداشتی باید در نظر بگیرید که چه مدت دوام داره. سرمایه‌گذاری روی چیزی که دوام بیشتری داشته باشه تا خرید چیزی که پس از ساعتی استفاده خراب میشه، همیشه بهتره.
  3. جنس: جنس نوار بهداشتی چیزیه که تعیین می‌کنه تا چه اندازه برای بدن شما راحته و براتون حساسیت ایجاد نمیکنه. معمولا اغلب اون‌ها می‌توانند باعث بثورات پوستی و عفونت بشوند. افرادی که پوست حساسی دارند نوار بهداشتی پنبه‌ای بهترین گزینه برای اون‌هاست، چون اغلب هرگز باعث ایجاد جوش یا سوزش نمی‌شه.
  4. ترکیبات: قبل از خرید نوار بهداشتی باید به کیفیت اون توجه کنید. یک محصول خوب دارای مواد و ترکیبات باکیفیتیه که شما می‌تونید با خوندن اطلاعات روی بسته نوار بهداشتی در مورد اون مطمئن بشید. بسیاری از برندها ادعا می‌کنند نوار بهداشتی ارگانیکی دارند اما فقط لایه رویی اون‌ها طبیعیه.
  5. نشتی: مهمه که محصولی رو انتخاب کنید که در عین جذب خوب به شما احساس راحتی بده و نگران این که لباستون کثیف بشه، نباشید. پس ممکنه لازم باشه قبل از اینکه محصولی رو انتخاب کنید، چند محصول مختلف رو امتحان کنید.
  6. نام تجاری: شهرت برند یک محصول به شما می‌گه که چقدر به لحاظ کیفیت قابل اعتماده، چون یک محصول مارک‌دار قبلا توسط افراد زیادی تست شده و اثربخشی اون ثابت شده است.
  7. خدمات پس از فروش: شما باید برندی رو انتخاب کنید که دارای خدمات پس از فروش باشند تا اگر هر مشکلی برای محصولی که خریداری کردید پیش اومد با اون ها صحبت کنید تا کالا رو تعویض و رضایت شما رو جلب کنند. به طور مثال بر روی بسته‌های محصولات پنبه ریز شماره تماس ارتباط با مشتری به شماره 02143062 درج شده و شماره پیامک 300082153 تا در صورت بروز هر گونه مشکل با واحد پشتیبانی صحبت کنید.
  8. سهولت برای استفاده: هنگام خرید نوار بهداشتی از سهولت استفاده اون اطمینان حاصل کنید تا پس از خرید در هنگام استفاده از اون مشکلی نداشته باشید. برخی از محصولات بهداشتی ممکنه عالی به نظر برسند اما کار با اون‌ها پیچیده است. محصول خوب، محصولیه که حتی کسانی که تجربه کافی ندارند بتونند به راحتی و بدون هیچ مشکلی از اون استفاده کنند.
  9. پوشش کیسه‌ای یک بار مصرف: نوار بهداشتی با کیسه‌های یکبار مصرف نه تنها بهداشت رو تضمین می‌کنه، بلکه برای خانوم‌هایی که در سفر هستند مناسب‌تره.
  • اندازه: خیلی مهمه که نوار بهداشتی که انتخاب می‌کنید اندازه‌اش با بدن و فعالیت فیزیکی شما متناسب باشه تا علاوه بر احساس راحتی از نشتی جلوگیری بشه. بعضی نوار بهداشتی‌ها طول بیشتری دارند و بعضی دیگر مثل شبانه‌ها پشتی پهن‌تری دارند. ما توی مقاله چگونه بهترین سایز نوار بهداشتی و پد روزانه رو انتخاب کنیم، کامل راجع به این قضیه بهتون توضیح دادیم. اگر در انتخاب سایز نوار بهداشتی مشکل دارید می‌تونید این مقاله رو بخونید.
  • قابلیت جذب: این مهم‌ترین نکته در انتخاب نوار بهداشتیه. در کنار کلماتی مانند «متوسط» و «خیلی خیلی بزرگ»، برخی از تولیدکنندگان از تصاویر «قطرات» روی بسته‌بندی محصولات خودشون برای توصیف میزان جذب اون‌ها استفاده می‌کنند. قطرات کمتر برای روزهای سبک‌تر در طول قاعدگی شماست، در حالی که قطرات بیشتر نشون میده که محصول برای خونریزی‌های شدیدتر مناسبه. پنبه ریز روی تمامی محصولات نواربهداشتی خودش تصویر قطرات رو درج کرده تا شما با توجه به میزان خونریزی خودتون بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید. اما به طور کلی میزان جذب محصولات پنبه ریز به 3 دسته خیلی زیاد، خیلی خیلی زیاد و فوق العاده تقسیم می‌شه.
  • خشکی سطح نوار بهداشتی: نوار بهداشتی ایده‌آل باید خون رو به سرعت از سطح لایه رویی جذب کنه و احساس خشکی برای شما ایجاد کنه.
  • باله: باله‌ها قسمت اضافی در طرفین نوار بهداشتیه که روی دو طرف لباس شما جمع می‌شه و به قسمت زیرین می‌چسبه. نقش اون‌ها این که نوار بهداشتی رو سر جای خودش محکم و ایمن نگه داره تا شما نگران نشتی نباشید. اما اینکه نوار بهداشتی بالدار یا بدون بال انتخاب کنید، به ترجیحات شخصی شما بستگی داره.
  • ضخامت: بعضی از نوارهای بهداشتی‌ها ضخیم‌تر از بقیه هستند، این که شما تمایل دارید از محصولاتی با حجم نازک یا ضخیم استفاده کنید به شدت خونریزی و البته علاقه خودتون برمی‌گرده. محصولات پنبه ریز با 3 ضخامت متفاوت خیلی نازک، نازک و ضخیم در حال حاضر موجوده.
  1. تاریخ انقضا: هنگام استفاده از نوار بهداشتی به تاریخ انقضا توجه کنید و اون رو برای مدت طولانی نگهداری نکنید. نوار بهداشتی باید در محیطی خشک، تمیز و استریل قرار بگیره. دقت کنید که نوار بهداشتی نباید بعد از مرطوب شدن یا گذشتن تاریخ مصرفش استفاده بشه.

 

انواع مدل های نوار بهداشتی

 

All kinds of sanitary napkin models

 

در ادامه راهنمای خرید نوار بهداشتی می خواهیم مدل های مختلف نوار را بررسی کنیم.

نوار بهداشتی تجزیه پذیر

سازگار با محیط زیست و فرموله شده با فیبر طبیعی که به پوست شما اجازه تنفس میده، همچنین هسته سلولزی جاذب اون، شما رو خشک نگه میداره. نوار بهداشتیهای تجزیه پذیر حاوی هیچ ماده شیمیایی مضری نیستند و به بدن آسیب نمی‌رسونند و خطر عفونت یا حساسیت‌های پوستی ناشی از سایر پدها رو کاهش می‌دهند.

این نوار بهداشتیها از موادی مثل پنبه، نشاسته ذرت، الیاف موز و الیاف بامبو ساخته شدند. این مدل گزینه‌ای پایدار و مقرون به صرفه است که در عرض شش ماه تجزیه میشه.

نوار بهداشتی پارچه ای

نوار بهداشتیهای ساخته شده از پارچه، قابل استفاده مجدد و سازگار با محیط زیست هستند. اون‌ها بوی بدی ندارند و اگر به درستی نگهداری شوند، تا سالیان متمادی باقی می‌مانند. برای یک دوره پریود، احتمالاً به حداقل پنج یا شش نوار بهداشتی پارچه‌ای نیاز خواهید داشت.

این مدل نوار بهداشتیها از الیاف پنبه طبیعی ساخته شده‌اند، بنابراین خطر جوش و آلرژی رو کاهش می‌دهند. برای اندام‌های مختلف و راحتی، می‌توانید از بین شکل‌ها و اندازه‌های مختلف یکی رو انتخاب کنید. فقط مشکل این محصول اینه که اگر به درستی خشک نشوند، خطر عفونت وجود داره.

نوار بهداشتی یکبار مصرف

 

نوار بهداشتی یکبار مصرف

 

نوار بهداشتی‌های یک بار مصرف در اندازه‌ها و انواع مختلف پنبه‌ای، مشبک و معطر تولید می‌شوند. سایزهای مختلفی از اون‌ها در حال حاضر موجوده که جلوتر به معرفی اون‌ها می‌پردازیم.

پد روزانه

پد روزانه نازک‌تر، کوچک‌تر و جذب کمتری داره.

متوسط

نوار بهداشتی‌های متوسط جذب متوسطی دارند و ​​برای زمانی طراحی شده که خونریزی شما سبک تره. مثل روزهای سوم به بعد پریودتون.

خیلی بزرگ

نوار بهداشتی‌های خیلی بزرگ معمولا ضخیم‌تر از مدل‌های متوسطه. این مدل برای خونریزی‌های متوسط رو به سنگین مناسبه. برخی از افراد مدل‌های خیلی نازک رو ترجیح می‌دهند.

شب

نوار بهداشتی‌های شبانه معمولاً بلندتر و ضخیم‌تر از انواع دیگر هستند و برخی از اون‌ها پشتی پهن‌تری دارند.

 

چند ترفند مهم برای خرید نوار بهداشتی

 

چند ترفند مهم برای خرید نوار بهداشتی

 

  • اگر می‌خواهید در طول قاعدگی راحت بمونید، به سراغ یک نوار بهداشتی پنبه‌ای نرم بروید. نوار بهداشتی پنبه‌ای با پوست شما سازگاره و منجر به راش و یا تحریک پوست نمیشه.
  • نوار بهداشتی رو به صورت آنلاین انتخاب نکنید، چون ممکنه برای شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشه.
  • برای زنان بسیار رایجه که عفونت‌های باکتریایی رو تجربه کنند، به خصوص پس از پریود. به دنبال نوار بهداشتی‌هایی باشید که دارای لایه ضد باکتری طبیعی هستند.
  • برای جلوگیری از بوی نامطبوع دوره پریود، پدهای دایموند پنبه ریز رو که دارای لوسیون طبیعی هستند، استفاده کنید و اون‌ها رو زود به زود عوض کنید.

امیدواریم که راهنمای خرید نوار بهداشتی بهتون کمک کنه. اگر سوالی در خصوص محصولات پنبه ریز یا خرید نوار بهداشتی دارید لطفا اون رو در قسمت نظرات برامون بنویسید.

منابع:

panberes.com

https://www.fjtianhe.com/precautions-for-the-use-and-purchase-of-sanitary-napkins.html

https://www.hindustantimes.com/fashion-and-trends/4-tips-to-keep-in-mind-while-shopping-for-organic-sanitary-pads/story-1Gnr2puOJWoeOXcMqDPufK.html

https://www.choice.com.au/health-and-body/reproductive-health/womens-health/buying-guides/sanitary-pads-and-tampons

https://www.pdhre.org/best-premium-sanitary-pads/

https://andme.in/blogs/articles/tips-to-choosing-sanitary-pads

https://www.sofy.in/blog/period-guide/tips-for-buying-sanitary-pads-for-the-first-time/

https://www.india.com/lifestyle/heres-how-to-choose-a-good-sanitary-pad-3673816/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *