درمان درد پریودی

درمان درد پریودی

4/5 - (35 امتیاز)

دارم از درد پریود میمیرم، برای درد پریودی چی خوبه؟ درمان درد پریودی فوری و غیره عبارتی است که همه خانم ها در دوره عادت ماهانه جستجو می کنند. اما آیا راهی برای درمان درد پریود وجود دارد یا باید این درد را تحمل کرد؟

پاسخ به این سوال مثبت است. شما می توانید با راهکار هایی نوین و عملی این درد را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. برای آشنایی با این موارد تا پایان این پست با ما همراه باشید!

درمان درد پریودی فوری

 

 

درمان درد پریودی فوری

  • داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) برای درمان و تسکین درد سریع (OTC) هستند که برای دردهای قاعدگی و خونریزی شدید قاعدگی تجویز می‌شوند. NSAID ها شامل ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) هستند.

 

  • گرما به شل شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند، بنابراین اعمال گرما روی شکم یا پشت می‌تواند به تسکین درد کمک کند.

 

  • ماساژ – ماساژ دایره ای سبک در اطراف شکم به کاهش درد کمک می کند.

 

  • مسکن مصرف کنید.

 

مقاله پیشنهادی: علت جلو افتادن پریود

 

معجزه درد پریود

معجزه درمان درد پریود

در این جا می خواهیم یک روش کاملا عملی را با هم یاد بگیریم تا درمانی بسیار عالی برای کاهش درد پریودی باشد. به این روش، پد برنجی می گویند. با انجام این کار شما به شکل فوری دردتان کاهش پیدا می کند.

 

ساخت پد برنجی گرم کن خانگی

 

ابتدا یک جوراب 100% نخی که جنس آن از پنبه هست را بردارید، طول این جوراب ترجیحا باید تا زانو باشد، حالا تا نصف این جوراب ها را با برنج پر کنید و سپس گره بزنید. حالا این کیسه را در مایکروو قرار دهید و پس از دو سه دقیقه گرم شدن، آن را از مایکروو خارج کنید. توجه داشته باشید قبل از آن که کیسه را بر نقاطی که درد می کند قرار دهید مطمئن شوید که بیش از حد گرم نباشد تا پوستتان بسوزد. درمان درد زیر شکم در پریودی با این روش تا حدود بسیار زیادی کاهش می یابد.

 

حالا می خواهیم با هم جدای از روش های فوری سایر روش هایی که درمانی قطعی در گذشته تا حال بوده را با هم بررسی کنیم.

 

مقاله پیشنهادی سردبیر: فاز فولیکولار چیست؟

 

دمنوش برای درد قاعدگی

 

  • چای برگ تمشک قرمز.
  • چای زنجبیلی.
  • چای بابونه.
  • چای نعنا.
  • چای دارچین.
  • چای سبز.
  • چای آویشن.
  • چای اولانگ.

 

چای زنجبیل

می توانید یک فنجان چای زنجبیل را با دم کردن زنجبیل و برگ های چای در آب داغ یا شیر به مدت هفت تا هشت دقیقه روی حرارت ملایم تهیه کنید. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و می تواند در هنگام تجربه دردهای قاعدگی بسیار تسکین دهنده باشد. علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در BioMed Central نشان داد که کسانی که سه وعده زنجبیل در روز مصرف می‌کنند، درد قاعدگی کمتری را تجربه می‌کنند. علاوه بر این، زنجبیل می تواند به کاهش سوزش سر دل کمک کند، که یکی دیگر از عوارض جانبی مرتبط با PMS است. همچنین این موضوع بر مقدار خون پریودی نیز تاثیر گذار است.

 

چای رازیانه

 

یک قاشق چایخوری دانه کنجد له شده و یک چهارم قاشق چایخوری برگ چای را در یک فنجان آب مخلوط کرده و مخلوط را بجوشانید. بگذارید 8 تا 10 دقیقه دم بکشد. می توانید آب را با شیر جایگزین کنید همچنین، اگر چای پررنگ دوست ندارید، می توانید از استفاده از برگ های چای خودداری کنید. رازیانه اغلب بعد از یک وعده غذایی سنگین برای کمک به هضم غذا مصرف می شود، اما بسیاری از مردم نمی دانند که می تواند به التهاب و یبوست کمک کند. دارای خواص ضد التهابی است که می تواند درد قاعدگی را کاهش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله AYU نشان داد که زنانی که رازیانه مصرف می‌کردند ناراحتی کمتری در طول قاعدگی داشتند.

 

مقاله منتخب: پریود از چند سالگی شروع میشود؟

 

چای بابونه

 

برای تهیه این چای معطر، دو تا سه قاشق چایخوری بابونه را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید. بسته به اینکه چقدر قوی هستید، بگذارید پنج تا هشت دقیقه بماند. برای شیرین شدن این چای می توانید عسل اضافه کنید. چای بابونه که از گل های گیاه بابونه تهیه می شود، روی بدن ما تاثیر دارد. بنابراین، می تواند برای علائم PMS بسیار موثر باشد. علاوه بر این، مطالعه‌ای که در مجله زنان و زایمان ایران منتشر شد، اشاره کرد که چای بابونه دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و آرامش را باز می‌گرداند.

 

چای سبز

 

یک یا دو قاشق چای خوری چای سبز را به آب جوش اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد تا خودتان یک فنجان از این چای گیاهی جادویی درست کنید. اگر طعم آن بیش از حد تلخ است، می توان لیمو و عسل را برای بهبود طعم اضافه کرد. چای سبز برای کاهش نفخ که یکی از علائم رایج قاعدگی است و می تواند باعث ناراحتی شدید شود، شناخته شده است. به علاوه، دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به مدیریت گرفتگی های دردناک کمک کند.

 

درمان درد پریود خانگی

 

Treatment of period pain at home

بسیاری معتقد هستند که راهکار قطعی برای درمان پریودی تنها به کمک مصرف قرص و دارو امکان پذیر است. اما این یک تفکر کاملا اشتباه است. در بالا درمان هایی برای درد پریود به کمک دمنوش را بررسی کردیم که بسیار کار آمد است، در اینجا نیز به بررسی کامل روش های خانگی برای کاهش درد پریود می پردازیم.

 

1. برای تسکین درد پریود، یوگا را امتحان کنید.

به گفته محققان، در مطالعه‌ای که در سپتامبر 2016 در مجله پزشکی جایگزین منتشر شد، زمانی که 20 دانشجوی کارشناسی یک برنامه یوگا یک ساعته را یک بار در هفته به مدت سه ماه انجام دادند، بیش از 20 زن هیچ درد و ناراحتی قاعدگی را تجربه نکردند.
می‌توانید در طول یا بین دوره‌های قاعدگی‌تان ورزش کنید، اما برخی از معلمان به زنان توصیه می‌کنند که از وارونگی (مانند ایستادن شانه‌ها) بین دوره‌ها اجتناب کنند تا جریان طبیعی شما مختل نشود.

 

2. برای تسکین گرفتگی های دوره ای با یک پد حرارتی بپیچید.

تلون می گوید: رحم یک عضله است، بنابراین هر چیزی که به شل شدن عضلات کمک کند، مانند اعمال گرما، می تواند کمک کند.
در واقع، تحقیقات منتشر شده در Evidence-Based Nursing نشان داد که گرمای موضعی به اندازه ایبوپروفن برای درد پریود موثر است. در طول دو روز مطالعه، زنان از گرما به تنهایی، گرما به علاوه ایبوپروفن، ایبوپروفن به تنهایی یا دارونما استفاده کردند. بهترین نتایج در گروه گرما به علاوه ایبوپروفن بود. افزودن گرما منجر به بهبود سریعتر شد.

 

3. مسکن های بی خطر برای کاهش التهاب مصرف کنید.

به گفته تیلان، استفاده متوسط ​​از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، مانند ایبوپروفن (ادویل، موترین) یا ناپروکسن (Aleve)، بهترین راه برای کاهش درد پریود است. این به این دلیل است که NSAID ها میزان پروستاگلاندین ها را در بدن کاهش می دهند. به همین دلیل، او می گوید، مصرف یک قرص درست قبل از قاعدگی می تواند از افزایش سطح دردناک پروستاگلاندین جلوگیری کند.
مانند هر دارویی، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که NSAID ها انتخاب خوبی برای شما هستند، به خصوص اگر سابقه خونریزی یا مشکلات معده یا کلیوی دارید.
اگر NSAID های بدون نسخه تسکین کافی را ایجاد نکنند، پزشک ممکن است یک NSAID قوی تر تجویز کند. برخی از زنان به ۸۰۰ میلی گرم سه بار در روز برای گرفتگی عضلات نیاز دارند. تیلن می گوید باید مقدار زیادی از قرص های بدون نسخه به اندازه این مقدار مصرف کنید.

 

4. طب سوزنی می تواند به آرامش سیستم عصبی کمک کند.

جنی بیانچی، متخصص طب سوزنی مجاز در سانفرانسیسکو، می گوید که طب سوزنی می تواند به تسکین اسپاسم عضلانی کمک کند. اعتقاد بر این است که این درمان باستانی آسیایی سیستم عصبی را آرام می کند. جریان خون بیشتری به اندام های داخلی می دهد. بیانچی گفت و التهاب را کاهش می دهد.
در مروری که در آوریل 2016 در پایگاه داده‌های مرورهای سیستماتیک کاکرین منتشر شد، کارشناسان 42 مطالعه را بررسی کردند که اثرات طب سوزنی بر دردهای قاعدگی را بررسی می‌کردند. هر کدام طب سوزنی را با بدون درمان، درمان مرسوم (مانند داروهای ضد التهابی)، یا روش طب سوزنی ساختگی مقایسه کردند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که گروه طب سوزنی درد قاعدگی کمتری دارد و عوارض جانبی ندارد. با این حال، محققان تاکید می کنند که کیفیت همه مطالعات ضعیف بوده است.

 

5. برخی دمنوش های گیاهی می توانند گرفتگی عضلات را تسکین دهند.

دکتر سونیا آنجلونه، متخصص تغذیه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، می‌گوید برخی چای‌ها می‌توانند به تسکین دیسمنوره کمک کنند.
تحقیقات در مورد دمنوش های گیاهی برای تسکین درد قاعدگی کم است، اما چای ها برای قرن ها توسط زنان در حال قاعدگی در فرهنگ های مختلف استفاده می شود.

 

6. منیزیم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

DeJarra Sims، ND، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه Bastyr در سن دیگو و نویسنده کتاب Your Healthiest Life Now، می گوید به نظر می رسد منیزیم غذایی به کاهش درد ناشی از اسپاسم عضلانی کمک می کند.
منیزیم در بسیاری از غذاها مانند بادام، لوبیا سیاه، اسفناج، ماست و کره بادام زمینی وجود دارد.
اگر می خواهید مکمل منیزیم مصرف کنید، دکتر سیمز توصیه می کند که با پزشک خود صحبت کنید، زیرا مقدار مورد نیاز به شدت گرفتگی عضلات و سایر عوامل بستگی دارد.

مقاله پیشنهادی سردبیر: پریود مردانه

7. برای تسکین درد با روغن های ضروری ماساژ دهید.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات زنان و زایمان، ماساژ پوست با روغن های ضروری می تواند درد ناشی از قاعدگی را تسکین دهد. محققان از 48 زن مبتلا به یائسگی و سایر علائم خواستند که روغن‌های ضروری یا عطرهای مصنوعی را بین دوره‌های قاعدگی به زیر شکم خود بمالند.
زنان در هر دو گروه درد کمتری را گزارش کردند، اما گروه اسانس بهتر بود. بر اساس گزارش های زنان، محققان دریافتند که مدت زمان درد نیم روز پس از ماساژ آنها با روغن های ضروری کاهش می یابد.
روغن های دیگری که مفید به نظر می رسند عبارتند از اسانس اسطوخودوس، اسانس مریم گلی و روغن مرزنجوش.
مطمئن شوید که روغن های ضروری را با خیال راحت استفاده می کنید. روغن های باکیفیت را که از نظر خلوص آزمایش شده اند بخرید. انجمن ملی آروماتراپی کل نگر توصیه می کند برای جلوگیری از تحریک، روغن های ضروری خالص را در کرم، لوسیون یا روغن حامل بدون عطر رقیق کنید.

 

8. اندورفین عاطفی را از طریق ورزش (یا ارگانیسم) افزایش دهید.

اندورفین طبیعی بدن برای بهبود خلق و خوی شما شناخته شده است. اما آنها همچنین دارای اثر ضد درد هستند. یک راه شناخته شده برای افزایش اندورفین ورزش هوازی است. ارگاسم چیز دیگری است.

 

9. بهبود رژیم غذایی می تواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

بر اساس مطالعه ای که در مجله زنان و زایمان منتشر شده است، زمانی که محققان 33 زن مبتلا به دیسمنوره را تحت رژیم غذایی گیاهی کم چرب قرار دادند، این رژیم باعث کاهش گرفتگی عضلات شد.
انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که با جایگزین کردن چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع شده در محصولات حیوانی، با چربی های سالم مانند چربی های غیراشباع موجود در روغن زیتون شروع کنید. به طور کلی، این سازمان توصیه می کند، سعی کنید کیفیت چربی هایی که می خورید مانند ماهی یا میوه را افزایش دهید.

تا چند سالگی پریود می شویم؟

 

10. قرص های ضد بارداری می توانند به کاهش درد کمک کنند.

Thielen می‌گوید: اگرچه یک درمان خانگی نیست، اما قرص‌های ضدبارداری و IUD هورمونی ابزارهای بالقوه‌ای در زرادخانه ضد یبوست شما هستند و نباید آنها را نادیده گرفت.
تسکین گرفتگی عضلات را به عنوان یک مزیت برای برخی از انواع پیشگیری از بارداری در نظر بگیرید. تیلن می‌گوید بسیاری از زنان با شروع مصرف قرص از گرفتگی‌های دردناک تسکین می‌یابند. او می گوید: «کنترل بارداری هورمونی معمولاً میزان خونریزی را کاهش می دهد و خونریزی کمتر می تواند منجر به گرفتگی کمتر شود.

 

بهترین قرص برای درمان درد قاعدگی

 

مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، دیگران) یا ناپروکسن سدیم (Aleve)، با دوزهای منظم از روز قبل از شروع پریود می‌توانند به کنترل درد ناشی از گرفتگی عضلات کمک کنند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تجویزی نیز در دسترس هستند.

 

 

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم؟

 

برای درد پریودی چی خوبه بخوریم؟

موز یکی از میوه هایی است که توصیه می شود در زمان پریودی مصرف کنید زیرا این میوه شامل پتاسیم فراوان و همچنین ویتامین B6 است که می توان سردرد های شما در هنگام پریود را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

از دیگر موادی که کارشناسان ما به شما توصیه می کنند مصرف سبزیجات، تخم مرغ و آجیل است. این مواد سرشار از امگا سه، آهن، منیزیم و ویتامین b12 می باشد.

همچنین در صورتی که از لحاظ معدوی دچار مشکل و یا حالت تهوع بودید حتما از زنجبیل استفاده کنید.

نکته مهم: در زمان پریود حدالامکان از مصرف قهوه و چای بپرهیزید و آن ها را در زمان پریودی برای خود ممنوع کنید زیرا باعث افزایش گرفتگی عضلانی می شود.

 

درمان درد قاعدگی با دارو های گیاهی

چای بابونه در هفته قبل از قاعدگی روزی دو فنجان چای بنوشید. اگر هر ماه آن را بنوشید، ممکن است از مزایای بیشتری بهره مند شوید. یک بررسی در سال 2012 از مطالعات گزارش داد که چای بابونه باعث افزایش سطح گلیسین در ادرار می شود که به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند. گلیسین همچنین به عنوان یک شل کننده اعصاب عمل می کند.

دانه های رازیانه هنگامی که قاعدگی شما شروع می شود، 30 میلی گرم عصاره رازیانه را چهار بار در روز به مدت سه روز مصرف کنید. مطالعه ای در سال 2012 بر روی دختران و زنان 15 تا 24 ساله انجام شد. گروهی که این عصاره را مصرف کردند احساس آرامش کردند. گروه دارونما هیچ گزارشی نداشت.

دارچین یک کپسول دارچین 840 میلی گرمی را سه بار در روز در سه روز اول پریود خود مصرف کنید. در یک مطالعه در سال 2015، زنانی که کپسول دارچین مصرف کردند، در مقایسه با گروه دارونما، خونریزی، درد، تهوع و استفراغ کمتری را گزارش کردند.

دارچین 840 میلی گرم دارچین را سه بار در روز در سه روز اول پریود مصرف کنید. در یک مطالعه در سال 2015، زنانی که کپسول دارچین مصرف کردند، خونریزی، درد، تهوع و استفراغ کمتری را گزارش کردند. مطالعه ای که توسط دانشجویان دانشگاه انجام شد نشان داد که 250 میلی گرم پودر زنجبیل چهار بار در روز به مدت سه روز به تسکین درد کمک می کند. همچنین نتیجه گیری شد که زنجبیل به اندازه ایبوپروفن در مقایسه با گروه دارونما موثر است.

عصاره پوست کاج فرانسوی (Pycnogenol) روزانه 60 میلی گرم عصاره پوست کاج فرانسوی مصرف کنید. ممکن است به دردهای متوسط ​​قاعدگی کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2008 نشان داد زنانی که روزانه 60 میلی‌گرم پوست خولان فرانسوی مصرف می‌کنند، درد کمتری را در طول قاعدگی تجربه می‌کنند. بر اساس این مطالعه، مزایای استفاده از قرص افزایش می یابد و ممکن است حتی پس از قطع مصرف نیز ادامه یابد.

شوید: 1000 میلی گرم شوید را به مدت پنج روز، دو روز قبل از پریود مصرف کنید. یک مطالعه در سال 2014 به این نتیجه رسید که 1000 میلی گرم رازیانه به اندازه مفنامیک اسید، یک داروی OTC برای دردهای قاعدگی، در کاهش دردهای قاعدگی موثر است.

 

چه شیافی برای درد قاعدگی خوبه؟

 

افراد می توانند در دوران قاعدگی از شیاف واژینال استفاده کنند. اما باید به جای تامپون از نوار بهداشتی استفاده کنند، زیرا تامپون می تواند مقداری از دارو را جذب کند. فرد باید دارو را تا زمانی که تجویز شده است مصرف کند، حتی اگر علائم کاهش یابد. شیاف های مبتنی بر گلیسیرین برای استفاده در درمان یبوست به خوبی شناخته شده اند. گلیسیرین یک ترکیب پلیول هایپراسمولار محلول در آب است. روش آن به عنوان پایه شیاف، کشیدن رطوبت از بافت اطراف برای تسهیل تکمیل شیاف است.

شیاف های رکتال رایج ترین شیاف ها هستند. پزشکان اشکال مختلف شیاف را برای شرایط و اهداف پزشکی مختلف توصیه می کنند. یکی قسمتی در راست روده و قسمتی در واژن قرار می گیرد.در برخی موارد فرد نیاز به استفاده از شیاف مجرای ادرار دارد.

 

پنبه ریز در این مقاله سعی کرد تمام نیاز های شما برای درمان درد پریودی را پوشش دهد. خوشحال می شویم نظرات شما و همچنین سوالات، پیشنهادات و انتقاداتتان را برایمان یادداشت کنید.

 

سوالات متداول

در این قسمت به بررسی سوالات متداولی می پردازیم که کاربران ما می پرسند.

 

چگونه می توانم دردهای قاعدگی را کاهش دهم؟

خیساندن در یک حمام گرم یا استفاده از یک پد گرم کننده، بطری آب گرم یا چسب داغ روی قسمت پایین شکم می تواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد. مکمل های غذایی را امتحان کنید. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین B-1 (تیامین)، ویتامین B-6 و مکمل های منیزیم ممکن است دردهای قاعدگی را کاهش دهند.

 

چرا پریودها اینقدر دردناک هستند؟

چه چیزی باعث می شود؟ در طول قاعدگی، رحم برای حمایت از پوشش خود منقبض می شود. این انقباض توسط موادی شبیه به نام پروستاگلاندین ایجاد می شود. سطح بالای پروستاگلاندین ها با دردهای شدید قاعدگی همراه است.

 

چگونه درد پریود را در خانه از بین ببریم؟

 

  • از پچ حرارتی استفاده کنید. چسب داغ یا فشرده سازی روی شکم می تواند به شل شدن عضلات رحم کمک کند.
  • ماساژ شکم با اسانس.
  • مصرف داروهای ضد درد.
  • ورزش.
  • در حمام قرار دهید.
  • یوگا کار کن.
  • حرکت یوگا برای تسکین درد عضلانی.
  • اضافی دریافت کنید.

 

چه غذاهایی به دردهای گهگاهی کمک می کند؟

در واقع، خوردن غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهد، می تواند افسردگی را کاهش دهد. این غذاها شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها است. تحقیقات نشان داده است که الگوهای غذایی گیاهی و گیاهی برای کاهش التهاب در بدن موثر است.

 

8 چیزی که ممکن است به دردهای پریود کمک کند

آب بیشتری بنوشید. نفخ می تواند باعث ناراحتی و تشدید دردهای قاعدگی شود.
از دمنوش های گیاهی لذت ببرید.
غذاهای ضد التهاب بخورید.
از خوردن غذا صرف نظر کنید.
به سراغ قهوه بدون کافئین بروید.
مکمل های غذایی را امتحان کنید.
حرارت را اعمال کنید.
ورزش.

 

چرا پریود روز اول اینقدر دردناک است؟

این درد ناشی از مواد شیمیایی طبیعی به نام پروستاگلاندین است که در پوشش داخلی رحم ساخته می شود. پروستاگلاندین ها باعث انقباض ماهیچه ها و رگ های خونی رحم می شوند. در روز اول پریود، سطح پروستاگلاندین بالاست.

 

آیا احساس قاعدگی بسیار دردناک طبیعی است؟

مقداری درد، گرفتگی و ناراحتی در طول قاعدگی طبیعی است. درد آنقدر شدید است که از سر کار یا مدرسه غیبت نمی کنید. قاعدگی دردناک را دیسمنوره نیز می نامند. دو نوع دیسمنوره وجود دارد: اولیه و ثانویه.

 

 

شرکت پنبه ریز با بیش از چهار دهه تجربه در تولید نوار بهداشتی، همواره در جهت بهبود کیفیت نوار بهداشتی های خود تلاش می کند. اگر قصد خرید از نوار بهداشتی های پنبه ریز را دارید و یا می خواهید با این نوار ها آشنا شوید، به صفحه نوار بهداشتی های پنبه ریز مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *