صحیح دویدن

Rate this post

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

صحیح دویدن

بر کسی پوشیده نیست که دویدن می‌تواند تأثیر مثبتی بر سطح استرس، سیستم ایمنی و سلامت کلی شما داشته باشد، اما چگونه باید صحیح دویدن را شروع کرد؟

اینکه چگونه دویدن را شروع کنید و عاشق این ورزش شوید لزوما سخت نیست. به هر حال دویدن یک ورزش ساده است. شما نیازی به عضویت در باشگاه و یا تجهیزات زیادی ندارید. برای شروع دویدن، تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش دویدن خوب، لباس راحت و یک ساعت است که به شما کمک می‌کند سرعت، ضربان قلب و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

مواردی که باید قبل از شروع دویدن به آن‌ها توجه شود:

 

  1. کفش‌های مخصوص دویدن را برای خود انتخاب کنید.

شما ممکن است کفش ورزشی در خانه داشته باشید. اما برای شروع یک برنامه دویدن جدی، باید یک جفت کفش مخصوص دویدن خوب تهیه کنید. کفشی که انتخاب می‌کنید باید متناسب با اندام شما و همین طور متناسب با هدف شما برای دویدن باشد.

  1. لباس مخصوص دویدن را انتخاب کنید.

مطمئناً، شما می توانید با هر شلوار و تی شرت ورزشی ساده بدوید. اما حقیقت این است که برای دویدن در مسیرهای طولانی بهتر است از لباس‌هایی که از جنس رطوبت گیر، سبک و ضد حساسیت ساخته شده‌اند، استفاده کنید. همچنین اگر در زیر نور آفتاب می دوید کلاه را فراموش نکنید. همین طور خانم‌ها باید از یک سوتین ورزشی استفاده کنند.

  1. گوش دادن به ضربان قلب

درست است که ضربان قلب شدید بیشتر برای دوندگان متوسط ​​و پیشرفته است، اما یک مانیتور ضربان قلب و ساعت دارای GPS می‌تواند ابزار مفیدی برای مبتدیانی باشد که شروع به دویدن می‌کنند. علاوه بر ردیابی زمان تمرین و مسافت پیموده شده و مانیتور ضربان قلب، می تواند اطلاعاتی مانند کالری سوزانده شده و توصیه‌هایی در مورد مدت زمان بین تمرینات برای ریکاوری به شما بدهد.

  1. گوش دادن به موسیقی حین دویدن

هنگامی که مبتدیان شروع به دویدن می‌کنند، با افزایش مسافت پیموده شده، ممکن است خسته شده و انگیزه خود را از دست دهند. گوش دادن به موسیقی، یک پادکست یا یک کتاب صوتی در حین دویدن می‌تواند به شما کمک کند آرامش داشته باشید و دشواری یک فعالیت جدید را کمی آسان‌تر کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود مقاله دویدن در دوران پریود را مطالعه کنید.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *