چند درمان خانگی برای پریودهای نامنظم

Rate this post

چند درمان خانگی برای پریودهای نامنظم

چرخه قاعدگی از اولین روز قاعدگی تا اولین روز بعد شمارش می شود که به‌طور متوسط ۲۴ تا ۳۸ روز است ، اما این موضوع می‌تواند در بین خانم‌ها متفاوت باشد. اگر فاصله بین پریودها تغییر کند و پریودهای شما زودتر یا دیرتر شود، قاعدگی شما نامنظم تلقی می‌شود.

درمان قاعدگی‌های نامنظم به این موضوع بستگی دارد که بفهمید چه چیزی باعث آن شده است. برای جلوگیری از آن، راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه خود را به حالت عادی بازگردانید.

یوگا تمرین کنید:

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳  انجام شده که در آن ۱۲۶ نفر شرکت کردند، یوگا یکی از درمان‌های قاعدگی نامنظم است. تمرین یوگا ۳۵ تا ۴۰ دقیقه، ۵ روز در هفته به کاهش سطح هورمون‌های مربوط به قاعدگی نامنظم کمک می‌کند. همچنین نشان داده شده است که یوگا درد قاعدگی و علائم احساسی مرتبط با قاعدگی مانند افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

وزن طبیعی و سالم خود را حفظ کنید:

تغییرات وزن می‌تواند بر پریودهای شما تأثیر بگذارد. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، کاهش وزن می تواند به تنظیم قاعدگی شما کمک کند. پریودهای نامنظم در زنانی که دارای اضافه وزن هستند نیز بیشتر است و خون‌ریزی و درد شدیدتری را نسبت به زنانی که وزن طبیعی دارند تجربه می کنند. این به دلیل تأثیر سلول های چربی بر هورمون ها و انسولین است. اگر فکر می کنید وزن شما بر دوره های قاعدگی شما تأثیر می گذارد ، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما در تعیین وزن هدف کمک کرده و استراتژی کاهش یا افزایش وزن را ارائه دهند.

مرتب ورزش کنید:

نتایج یک آزمایش بالینی اخیر نشان داد که ورزش می‌تواند در پیشگیری از قاعدگی دردناک (دیسمنوره) موثر باشد. هفتاد دانش آموز با دیسمنوره اولیه در این آزمایش شرکت کردند. این گروه ۳۰ دقیقه ورزش هوازی، ۳ بار در هفته و به مدت ۸ هفته انجام دادند. در پایان آزمایش، دخترانی که این تمرینات را انجام دادند، درد کمتری را در ارتباط با دوره های قاعدگی خود گزارش کردند.

از زنجبیل در وعده‌های غذایی‌ استفاده کنید:

زنجبیل به عنوان یک درمان خانگی برای درمان قاعدگی های نامنظم استفاده می شود.

نتایج یک مطالعه بر روی ۹۲ خانم با خون‌ریزی شدید قاعدگی نشان داد که مکمل‌های روزانه زنجبیل ممکن است به کاهش میزان خون از دست‌رفته در دوران قاعدگی کمک کند. مصرف ۷۵۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم پودر زنجبیل در ۳ یا ۴ روز اول قاعدگی، یک درمان خانگی برای دوره‌های دردناک است.

مقداری دارچین در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید:

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شده دارچین به تنظیم کردن چرخه قاعدگی کمک می‌کند و گزینه درمانی مناسب برای خانم‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است. همچنین درد و حالت تهوع و استفراغ مربوط به دوره قاعدگی را کاهش می‌دهد.

روزانه از مکمل‌های ویتامین استفاده کنید:

براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، سطح پایین ویتامین D در بدن با دوره‌های نامنظم قاعدگی ارتباط دارد. مصرف دوز مناسبی از ویتامین D تحت نظر پزشک و یا مصرف غذاهای سرشار از این نوع ویتامین مثل محصولات لبنی و غلات، به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها، کاهش استرس و افسردگی کمک می‌کند. مصرف ویتامین  Bبرای زنان باردار تجویز می‌شود و مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شده، نشان داده خانم‌هایی که منابع غذایی از این ویتامین را مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به PMS  هستند. همچنین مطالعه‌ دیگری در سال ۲۰۱۶ انجام شده که نشان داده خانم‌هایی که روزانه ۴۰ میلی گرم ویتامین B6 و ۵۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کرده اند، علائم PMS را کاهش داده اند.

آناناس بخورید:

آناناس یک درمان خانگی محبوب برای مشکلات قاعدگی است. این میوه حاوی بروملین است، آنزیمی که ادعا می‌شود لایه داخلی رحم را نرم می‌کند و قاعدگی شما را تنظیم می‌کند. همچنین آنزیم بروملین دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد است.

منبع

برای خواندن مقالات دیگر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *