ایرلید چیست

ایرلید چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

ایرلید چیست ؟

ایرلید پارچه‌ای با جذب بسیار زیاد است که از یک یا چند لایه تشکیل شده و معمولا از خمیر کرکی کاملا طبیعی تشکیل شده، بعضی اوقات نیز در ترکیب با الیاف اتصال و افزودنی‌های کاربردی تشکیل شده‌اند. هر لایه می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که عملکرد خاصی را به پارچه همگن نهایی اضافه کند.

پیشنهاد می شود در ارتباط با پریود، دلیل جلو افتادن پریود را بدانید.

در مقایسه با سایر فناوری‌های نان‌وون، ایرلید این توانایی منحصر به فرد را دارد که الیاف کوتاه، یا الیاف ۱۰۰% خمیری یا مخلوطی از خمیر و الیاف مصنوعی برش کوتاه را برای تشکیل یک شبکه همگن و پیوسته ایجاد کند. همچنین ایرلید را می‌توان با پودرهای جاذب مخلوط کرد و بافت‌هایی با جذب بسیار زیاد ایجاد کرد.

این مدل پارچه در حقیقت یک فرآیند تشکیل بافت (توری) که از مخلوط کردن الیاف با هوا برای تشکیل یک ترکیب یکنواخت الیاف-هوا به کار می‌رود، گفته می‌شود. در آخر این الیاف-هوا روی یک تسمه با قابلیت نفوذ هوا قرار می‌گیرد.

پریود تا چند سالگی ادامه دارد؟

ایرلید چگونه ساخته می‌شود؟

معمولا از طریق یک فرآیند سه مرحله‌ای تولید می‌شود:

  1. تهیه و تحویل فیبر: رول‌های خمیر مخصوص، به الیاف جداگانه الیاف زدایی می‌شوند و عدل‌های الیاف باز می‌شوند تا امکان حمل و نقل به خط تولید برای تشکیل پارچه فراهم شود.
  2. تشکیل بافت: الیاف مجزا بر روی یک تسمه خلاء قرار می‌گیرند تا یک بافت تشکیل دهند.
  3. همگن‌سازی بافت: بافت به وسیله پیوند حرارتی، پیوند شیمیایی و یا ترکیبی از روش های تجمیع در پارچه نهایی ادغام می‌شود.

این فرآیند تولید، یک پارچه نان‌وون را ایجاد می‌کند که بسیار کاربردی است و اغلب در مواقعی که نیاز به جذب مایع هست، استفاده می‌شود.

 

در نوار بهداشتی‌های دایموند تکنولوژی ایرلید به کار رفته است در این نوار بهداشتی‌ها در لایه جاذب به جای فلاف از لایه نازک ایرلید استفاده شده و در نتیجه جذب زیادی دارند و بسیار نازک هستند.

توده جاذب نوار بهداشتی‌های دایموند ( لایه ایرلید ) از 5 لایه تشکیل شده است :

  1. تیشو
  2. پودر جاذب
  3. نانوون
  4. لایه اکوزیشن
  5. چسب (لایه ها را بهم می‌چسباند)

منبع : glatfelter.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *