آیا درمانی برای سندروم پیش از قاعدگی وجود دارد ؟

Rate this post

آیا درمانی برای سندروم پیش از قاعدگی وجود دارد ؟

 

  • تحصیلات و مطالعه : اگر بتوانید گزارش دهید و شرح دهید که چه حسی نسبت به چرخه قاعدگی تان دارید ، بهتر می توانید با علائم آن کنار بیایید.یک تقویم داشته باشید تا وقایع قاعدگی و علائمتان را در آن ثبت کنید که آنها چقدر شدید هستند و چقدر طول می کشند.از آن جا که علائم هرماه ممکن است با ماه بعد فرق کنند ، پس داشتن چنین تقویمی کمک می کند که چگونه پریود شما حالت روحی و فیزیکی شما را تغییر می دهد.اگر یاد بگیرید که چطور با مشکلات زندگی تان کنار بیایید می توانید از اضطراب و نگرانی ای که پیش از پریودتان دارید خلاص شوید. اما اگر اضطراب شدید ، کج خلقی وافسردگی زیاد را تجربه می کنید ، مشاوره و یا درمان دارویی می تواند مفید باشد.
  • تغذیه : برای داشتن حال روحی و فیزیکی خوب ، داشتن یک تغذیه مناسب ، ضروری است. رژیم غذایی تان را عوض کنید. مثلا کم کردن مقدار کافئین ، نمک و شکر می تواند به رفع علائم PMS کمک کند. در بعضی از موارد ، مکمل های غذاییمثل ویتامین B6 ، ویتامین E ، کلسیم و منیزیم توصیه می شوند. دانشکده امریکایی زنان و زایمان ، یک رژیم غذایی با کربوهیدرات را توصیه می کنند.
  • ورزش : همانند تغذیه و رژیم سالم ، ورزش منظم بخصوص ورزش های هوازی مثل پیاده روی می تواند به داشتن سلامت جسمی و روحی و نیز کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک کند.
.

داروها :
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ( NSAIDs ) مثل آسپرین ،
ایبوبروفن ( Advil ) و ناپروکسین ( Aleve ) می توانند
باعث رهایی از علائمی مثل سردرد ، انقباض و درل پیچه ،
کمردرد و سفت شدن سینه ها شوند. زمان هایی که افسردگی و اضطراب شدید دیده می شود ،
داروهای ضدافسردگی تجویز می گردد. یکسری داروهای ضدبارداری هم برای درمان علائم PMS تجویز می شود اما اطلاعات کافی برای اثبات مفید بودن آنها در دسترس نیست. اسپرینولاکتون ادرارآور ( diuretic spironolactone ) هم می تواند باعث کاهش نگهداری آب در سندروم پیش از قاعدگی شود. یکسری مطالعات هم روی استفاده از پروژسترون طبیعی ، روغن پامچال ، ریشه سیب زمینی وحشی و ویتامین B6 برای درمان PMS صورت گرفته اما این مواد ، خیلی تاثیرگذار از کار در نیامده اند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود

آیا می توان از سندروم پیش از قاعدگی پیشگیری کرد ؟

خود PMS قابل پیشگیری نیست اما با تحصیلات و مطالعه
و نیز درمان مناسب علائم ،
بیشتر خانم ها از رنج سندروم پیش از قاعدگی رهایی می یابند.
داشتن یک سبک زندگی سالم ( ورزش کردن ، استراحت کافی ، رژیم غذایی مناسب )
می تواند به یک خانم کمک کند تا سندروم پیش از قاعدگی و علائم آن را مدیریت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *