قاعدگی بعد از بارداری

Rate this post

  قاعدگی بعد از بارداری

بارداری بدن شما را به صورت قابل ملاحظه ای تغییر می دهد. به محض اینکه شما کوچولوی شیرین خود را در آغوش می گیرید زمان بازگشت به حالت طبیعی و نرمال فرا می رسد. قاعدگی یکی از این موارد است، در ادامه راهنمایی هایی در مورد زمان شروع مجدد سیکل ماهانه می آوریم.

اولین قاعدگی بعد از بارداری چه زمانی رخ می دهد؟

زمان وقوع اولین قاعدگی بعد از بارداری در افراد مختلف بسیار متفاوت است و بستگی به این دارد که شما به نوزاد شیر می دهید یا نه. اگر شما خودتان به بچه شیر نمی دهید حدودا درعرض 3 تا 6 هفته پس از زایمان عادت خواهید شد. ولی اگر نوزاد را با شیر مادر تغذیه می کنید آغاز اولین قاعدگی تا هفته ها، ماه ها و حتی تا زمانی که شیردهی را قطع می کنید به تاخیر خواهد افتاد که خود یکی دیگر از مزایای شیردهی است.

اولین قاعدگی چگونه خواهد بود؟

بعضی از خانم ها میزان خونریزی بیشتر،
نا منظم تر و دردناکتری را در مقایسه با مواقع دیگر تجربه می کنند.
اگر دردو ساعت پشت سر هم، در هر ساعت مجبور به استفاده از یک نوار بهداشتی و یا تامپون بودید، خونریزی شدید ناگهانی داشتید، لخته های بزرگ دفع می نمودید ویا درد خیلی بیشترو متفاوت تری نسبت به درد قاعدگی معمول خود احساس میکنید، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.
با استفاده از یک پد مناسب و راحت با قابلیت محافظت بالا، برای شروع قاعدگی دوبارۀ خود آماده شوید. نوار بهداشتی Always Diamond بسیار بزرگ و یا Always مخصوص شب، برای خونریزی های زیاد ویا برای استفاده درهنگام شب بسیار سودمند است. این نوارها بالدار، بسیار نرم و با جذب بسیار بالا هستند. در مواقع لازم از پدهای روزانۀ Always بسیار نازک استفاده کنید که حتی حضور آن را احساس هم نخواهید کرد.

آیا امکان بارداری پیش از وقوع اولین قاعدگی وجود دارد؟

برخلاف باور عموم، بله امکان بارداری تا قبل ازاولین قاعدگی بعد از حاملگی وجود دارد.
قاعدگی پس از تخمک گذاری رخ می دهد.
پس امکان این وجود دارد که تخمک گذاری صورت گرفته باشد
ولی قاعدگی رخ نداده باشد پس احتمال بارداری در این زمان وجود دارد.
گاهی اوقات بعضی از خانم ها هنوز شش هفته از زایمان نگذشته،
متوجه می شوند که باردار شده اند!
اگر قصد دارید باردار نشوید حتما از وسایل یا قرص های ضد بارداری استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *