سوال درباره دوره قاعدگی شما

Rate this post

سوال درباره دوره قاعدگی شما

به دوره قاعدگی خود اجازه ندهید که هرماه زندگی شما و سبک زندگی تان را محدود کند. همین که به پاسخ این هشت سوال درباره دوره قاعدگی شما پی ببرید ، برای همیشه قادر خواهید بود که چرخه قاعدگی خود را مدیریت کنید :

آیا بداخلاقی و بی حوصلگی طبیعی است ؟

پاسخ : اگر فقط چند روز قبل از پریود شدنتان شکلات تمام کنید ، احساس پیچ و تاب می کنید ؟ اگر برای مدت طولانی به هوای گرگ و میش نگاه کنید گریه تان می گیرد ؟ حابت پیچ و تاب خوردن در طول دوره قاعدگی شما طبیعی است.این به علت هورمون های شماست که همچنین می توانند باعث سردرد ، خستگی ، نفخ ، جوش و آکنه ، سفت شدن پستان ها و… در بدن شما می شود.این ها علائم PMS ( سندروم پیش از قاعدگی ) هستند.اکثر خانم ها ، ولی نه همه آنها ، بعضی از علائم PMS را قبل از قاعدگی شان دارند.این علائم معمولا خفیف هستند ولی اگر احساس کردید شدید شدند به پزشک مراجعه کنید.


گرفتگی عضلات و درد شکم چقدر می تواند بد باشد ؟

پاسخ : اگر دردها ملایم هستند مشکلی نیست.ولی اگر خیلی بد و شدید هستند به پزشک مراجعه کنید.بسیاری از خانم ها و دختران ، برای مدت چند روز در آغاز قاعدگی شان دچار درد شکم و گرفتگی عضلات کمر و شکم می شوند.شما آن را به صورت درد ماهیچه ای در زیر شکم و گاهی در ناحیه پایینی کمر حس می کنید.این ها اثرات جانبی اثر هورمونی به نام پروستوگلاندین است.

بهرحال برای درد ملایم ، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد ولی اگر دردهای شما خیلی شدید هستند به پزشک مراجعه کنید.دکتر می تواند دوره قاعدگی دردناک را مه دلیل فیزیکی دارد درمان کند.


آیا خونریزی من خیلی زیاد است ؟

پاسخ : اگر حس می کنید خونریزی شما خیلی شدید است ، تعداد نوار بهداشتی هایتان را که استفاده می کنید بشمارید.بیشتر از ده تا در هر روز خیلی زیاد است.اگر برای چند ساعت پشت سر هم ، هر ساعت یک نوار بهداشتی را خیس می کنید ، احتمالا مشکلی پیش آمده است.همچنین اگر دوره قاعدگی شما بیشتر از هفت روز طول بکشد ، شاید مشکلی وجود دارد.با دکتر مشورت کنید.اما خب ممکن است شما خودتان زیاد نوار بهداشتی استفاده می کنید و خونریزی تان هم زیاد نیست ، پس این را هم در نظر بگیرید.پریود شدن معمولا خفیف شروع می شود ، در روز دوم شدید می شود و کم کم هم قطع می گردد.


چرا خون من تقریبا قرمز نیست ؟

پاسخ : خون دوره قاعدگی می تواند رنگی بین قرمز و قهوه ای تیره داشته باشد.حتی ممکن است در اواخر دوره به رنگ سیاه جوهری هم بزند.خون های خیلی تیره نشان دهنده خون های قدیمی ای است که نتوانسته اند بدن را سریع ترک کنند ، پس جای نگرانی نیست.


آن لخته های خونی که می بینم چه هستند ؟

پاسخ : گاهی در طول دوره قاعدگی ، لکه ها و توده های خونی از بدن شما خارج می شود.این لخته ها معمولا بی ضررند.شما معمولا در روزهایی که خونریزی شدید دارید آنها را می بینید.اگر حس کردید که مقدار آن ها از حد نرمال خارج شده و یا اینکه یک مورد را دیدید که اندازه آن از یک ربع بیشتر است ، با پزشک در میان بگذارید.لخته ها گاهی ممکن است به علت سقط ناخواسته جنین ، فیبروید و یا تغییرات هورمونی باشد.


چرا در روده ام احساس انقباض می کنم ؟

پاسخ : این یکی دیگر از آثار جانبی هورمون پروستوگلاندین است زیرا باعث انقباض ماهیچه روده شما می شود.به همین دلیل ممکن است شما در طول دوره قاعدگی ، مدفوع شل ، اسهال و درد معده را تجربه کنید.


چرا چرخه من خودسر است و تاریخ خودش را دارد ؟

پاسخ : این خیلی خوب است اگر شما بدانید که دقیقا در چه تاریخی پریود می شوید.

این بستگی به اسن دارد که بدن شما کی تخمک می گذارد ( به این عمل تخمک گذاری می گویند ).

اگر شما هرماه تخمک گذاری نکنید ، چرخه ای نامنظم دارید.

این مهم است که بدانید دقیقا چه روزی پریود می شوید.

خانم هایی که قرص جلوگیری از بارداری می خورند چرخه شان منظم می شود.

بیشتر خانم ها هر ۲۸ روز یکبار پریود می شوند.یک چرسخه منظم بین ۲۵ تا ۳۵ روز است.

اگر می خواهید در تقویم یادداشت کنید ،

اولین روز خونریزی تان را تا اولین روز خونریزی دوره بعد حساب کنید.

حتما لازم نیست که دقیقا در یک روز مشخص از ماه پریود شوید ،

زیرا اگر چرخه شما ۲۸ روزه باشد ، زودتر از آنچه که انتظار دارید پریود می شوید.


چرا من دوره پریودم را از دست دادم ؟ ( پریود نشدم )

پاسخ : اگر شما رابطه جنسی داشته اید ،

اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که : من حامله هستم.

این می تواند باشد اما گزینه ی ممکن دیگر هم تغییرات هورمونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *