سر صحبت را باز کنید

Rate this post

سر صحبت را باز کنید

به جای آن که با دخترتان به شکل رسمی و خشک در مورد قاعدگی صحبت کنید، سعی کنید صریح و صادقانه سر صحبت را بازکنید و از دخترتان بپرسید که چه سوالاتی دارد.
موارد زیر نکاتی برای پاسخگویی به سوالات دخترتان در مورد قاعدگی است:
 

1- چرا دخترها پریود می شوند؟

در صحبت کردن با دخترتان در این مورد که چرا زن ها دچار سیکل قاعدگی می شوند، رویکردی مثبت داشته باشید. به او بگویید که دوره قاعدگی بخشی از زندگی طبیعی است که به یک زن، امکان باردار شدن را می دهد. زمانی که بارداری در یک سیکل قاعدگی رخ ندهد، هورمون ها به بدن فرمان می دهند که دیواره رحم را تخریب کرده و از نو بازسازی کند. این همان کاری است که در پریود رخ می دهد.

2- سندرم قاعدگی چیست؟

بگویید که درست قبل از شروع پریود، برخی دخترها و زنان دچار علایم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می شوند که شامل تغییرات روحی، زودرنجی، نفخ شکم و حساس شدن سینه ها نسبت به لمس است.
بیشتر دخترها تا سال های اول بعد از پریود، دچار نشانه های سندرم قاعدگی نمی شوند، اما برای افرادی که دچار آن می شوند استراحت، ورزش منظم و رژیم غذایی صحیح می تواند به کاهش این عوارض کمک کند.
 

3- آیا دچار دل درد خواهم شد؟

دخترها معمولا در آغاز پریود، دچار درد زیر شکم و کمر می شوند. این درد معمولا ملایم بوده و با استفاده از مسکن ها آرام می شود. اما اگر درد شدید است، باید با پزشک متخصص زنان صحبت کنید.
 

4- آیا باید از نوار بهداشتی استفاده کنم؟

از نوار بهداشتی برای جذب خون پریود و رعایت بهداشت شخصی استفاده می شود. باید حداقل هر چهار تا شش ساعت یک بار نوار بهداشتی عوض شود. استفاده از نوار بهداشتی بزرگ در زمان عادت ماهانه، برای کمتر تعویض کردن آن، کار درستی نیست. این کار احتمال ابتلا به عفونت تناسلی را افزایش می دهد.
باید به دخترتان بگویید که چطور از نوار بهداشتی به طور صحیح استفاده کند تا دچار مشکل نشود.
 

5- از من چقدر خون خواهد رفت؟

بگویید که طی پریود احتمالا به اندازه چند قاشق چایخوری خون از دست می دهید،
گرچه گاهی نیز بیشتر می شود.
اگر ساعت به ساعت مجبور به تعویض نوار بهداشتی می شوید،
احتمالا مشکلی وجود دارید و باید با پزشک متخصص زنان صحبت کنید.
 

6- پریود من چقدر طول خواهد کشید؟

دخترتان باید به طور متوسط منتظر پریودی سه تا هفت روزه باشد.
اما برخی دخترها پریودی کوتاه تر و برخی پریودی طولانی تر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *