زناشوئی ؛ قاعدگی نامنظم چیست؟

Rate this post

زناشوئی ؛ قاعدگی نامنظم چیست؟

 

زناشوئی ؛ قاعدگی نامنظم چیست؟Reviewed by فتح الهیonJul 13Rating: 4.0زناشوئی ؛ قاعدگی نامنظم چیست؟ممکن است خانمی فقط یک تا چهار بار در سال یا دو یا سه بار در ماه پریود شود و بین عادت‌ها لکه بینی داشته باشد یا قاعدگی‌ها همراه با خونریزی شدید باشد.

?سیکل‌های بیست و سه تا سی و پنج روزه طبیعی است.?
ممکن است خانمی فقط یک تا چهار بار در سال یا دو یا سه بار در ماه پریود شود و بین عادت‌ها لکه بینی داشته باشد یا قاعدگی‌ها همراه با خونریزی شدید باشد.
⭕️ حالت دیگر این است که هر ۲ تا ۳ ماه یک بار خونریزی شدید رخ دهد. به طور خلاصه و ساده می‌توان گفت که قاعدگی نامنظم هر نوع پریودی است که منظم نباشد.

?دلایل قاعدگی نامنظم

شایع‌ترین نوع قاعدگی و پریود نامنظم #عدم_تخمک گذاری یا سیکلی است که تخمدان تخمک آزاد نمی‌کند.
⭕️عدم تعادل هورمونی تا چند سال بعد از بلوغ و قبل از یائسگی غیرطبیعی نیست و ممکن است منجر به طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شدن سیکل قاعدگی بشود.

⭕️سبک زندگی

عامل‌های سبک زندگی زیر تعادل هورمونی را به هم می‌زند و باعث نامنظم شدن خونریزی می‌شود:
❗️کاهش یا افزایش وزن قابل توجه
❗️افراط در ورزش کردن
❗️استرس

⭕️روش‌های ضدبارداری

 
دستگاه داخل رحمی(IUD) یا قرص ضدبارداری یکی از علل لکه بینی بین عادت‌های ماهانه است.
دستگاه داخل رحمی آی یو دی باعث نامنظم شدن پریود نمی‌شود، اما #خونریزی_شدید و #قاعدگی_دردناک را به دنبال دارد.
⭕️خونریزی خفیف یا ترشح خون‌آلود هنگام نخستین بار مصرف قرص ضدبارداری طبیعی است. در این حالت خونریزی ملایم‌تر و کوتاه‌تر از پریودهای معمولی است و معمولاً چند ماه پس از مصرف دارو متوقف می‌شود.

حتما بخوانید :   رابطه جنسی در بارداری؛آیا در دورن حاملگی رابطه جنسی و برقراری رابطه زناشویی می تواند به ضررجنین تمام شود و به وی آسیب برساند ؟

⭕️سندرم تخمدان پلی کیستیک

چنانچه #کیست‌های بسیار کوچک (کیسه‌های کوچک مملو از مایع) در تخمدان‌ها ایجاد شود،سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ می‌دهد.

? نامنظم بودن پریود

عادت ماهانه خفیف
قطع شدن پریود از علائم متداول این سندرم است.
تعادل تولید هورمون‌ها مختل می‌شود و میزان هورمون تستوسترون بالاتر از حد طبیعی مشاهده می‌شود. تستوسترون هورمون مردانه‌ای است که در مقدار اندک در بدن بانوان وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *