تاثیر طب فشاری برای تهوع بارداری:

5/5 - (1 امتیاز)

تاثیر طب فشاری برای تهوع بارداری:

تحریک نقطه (P6(Nei Guan روی مچ (به سمت داخل مچ جایی که بند ساعت روی ان قرار می گیرد، آن نقطه از نقاط طب فشاری محسوب است) می تواند برای کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری مفید باشد. شما می توانید این نقطه را با انگشت خود فشار دهید و یا این که باند طب فشاری خریداری کرده و روی این نقطه قرار دهید. این باند ها اغلب برای درمان بیماری تهوع بارداری (بیماری صبحگاهی) مصرف می شود و برای تهیه آن می توانید به داروخانه محل خود مراجعه کنید.

مصرف گلوکز، فروکتوز و اسید فسفریک برای کاهش تهوع بارداری:

گلوکز، فروکتوز و اسیدفسفریک به صورت غیر نسخه ای تهیه می شوند. این محلول ها می تواند انقباضات دیواره معده و روده را کاهش دهد. دوز نرمال آن 1 تا 2 قاشق غذاخوری هر 15 دقیقه است و نباید بیش از 5 دوز مورد استفاده قرار گیرد. این محلول ها اثرات مضری روی جنین ندارند.

استفاده از قرص ضد تهوع بارداری:

برخی آنتی هیستامین ها، دیفن هیدرامین و دیمن هیدرینات می تواند تهوع و استفراغ بارداری را بهبود بخشد. اگر چه مصرف این داروها در دوران بارداری بی خطر است اما در مورد خطرات و مزایای این داروها باید با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از داروهای گیاهی و طب سنتی برای درمان تهوع بارداری:

زنجبیل پودر شده در اروپا به عنوان درمانی برای تهوع در طول بارداری استفاده می شود. دوز معمول آن 250 میلی گرم سه بار در روز است. اثرات زنجبیل بر روی جنین به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است.
درمان های دارویی:
پزشک با هیدراسیون (استفاده از مایعات تزریقی و خوراکی) و یا با استفاده از داروها سعی خواهد کرد تهوع بارداری شما را بهبود بخشد. شما مقادیر کافی از مایعات را دریافت خواهید کرد به نحوی که الکترولیت های مهم مانند پتاسیم جایگزین شود. ممکن است تیامین (ویتامین ب 1) به فرم تزریقی دریافت کنید که البته به این نکته بستگی دارد که چند وقت است دچار استفراغ یا تهوع بارداری شده اید. وقتی این اهداف برآورده شد می توانید از داروهای ضد تهوع استفاده کنید. برخی داروهای نسخه ای موثر وجود دارند که به طور گسترده ای در دوران بارداری استفاده می شوند و شواهدی مبنی بر آسیب به جنین یا مادر در اثر مصرف این داروها در دست نیست. پزشک می تواند یکی از این داروهای ضد تهوع را برای شما نسخه کند:

  • اندانسترون ondansetron
  • پرومتازین promethazine
  • پروکلرپرازین prochlorperazine
  • متوکلوپرامید metoclopramide
  • تریمتوبنزامید trimethobenzamide
  • doxylamine succinate و pyridoxine hydrochloride

اگر کم آبی بدن به حالت وخیمی در آید و استفراغ بارداری و تهوع بارداری هم چنان ادامه پیدا کند،
ممکن است در بیمارستان بستری شوید.
بستری شدن در بیمارستان در موارد بسیار شدیدی انجام می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *